رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان دره‌شهر از شهر تاریخی سیمره و تنگه بهرام چوبین به عنوان پربازدیدترین مناطق استان ایلام در ایام نوروز نام برد.

سیدمجتبی فرهادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: شهرستان دره‌شهر واقع در شرق استان ایلام دارای جاذبه‌‌های تاریخی و طبیعی بسیاری‌است و رتبه اول به لحاظ گردشگری را در استان داراست.

فرهادی افزود: با توجه به آمار گردشگران این استان در سال‌های گذشته در ایام نوروز پیش‌بینی می‌کنیم امسال هم حدود 300 هزار نفر از مناطق باستانی استان بازدید کنند.

وی گفت:‌ برای رضایت خاطر و آسایش و رفاه حال گردشگران در ایام نوروز تدابیر لازم برای اسکان مسافران در سطح شهرستان و مناطق اطراف پیش‌بینی شده و به همین منظور 100 تا 150 هزار اقامتگاه مانند سیاه‌چادر ، مهمانسراها، خوابگاه ادارات، خانه معلم، مدارس و مراکز بخش خصوصی آماده پذیرایی از میهمانان نوروزی هستند.

درهشهر

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان دره‌شهرتصریح کرد: امسال سفره‌ هفت سین نوروز 96 در موزه باستان‌شناسی این شهرستان چیده می‌شود و پخت غذای محلی، موسیقی محلی و اجرای بازی‌های بومی و محلی در قلعه تاریخی میرغلام این شهرستان برگزار می‌شود.

فرهادی در ادامه افزود: برای بازدید گردشگران نوروزی اجرای برنامه‌ در خانه‌های بوم‌گردی در چند روستای این شهرستان مانند گاومیشان و شیخ‌مکان را نیز خواهیم داشت.

وی با اشاره به جاذبه‌های گردشگری شهرستان دره‌شهر اضافه کرد: شهر سیمره، تنگه بهرام چوبین، پل گاومیشان، موزه باستان‌شناسی دره شهر، سراب طبیعی دره‌شهر، منطقه کبیرکوه، روستای فرهاد آباد، قلعه میرغلام و دژ تاریخی پوراشرف شیخ مکان جزو زیباترین اماکن‌ برای بازدید گردشگران بوده و همه ساله جزو پربازدیدترین نقاط شهرستان دره‌شهر و در سطح استان است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.