دکتر سید مهدی طباطبایی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بیماری های تب دانگ(دنگ) و چیکونگونیا از جمله مهمترین بیماری های آربو ویروسی محسوب می شوند.
وی ادامه داد: پشه های آئدس آلبوپیکتوس و آئدس اجپتی به عنوان ناقلین اصلی نقش مهمی در گسترش و استقرار این بیماریها دارند به طوریکه انتقال این بیماریها حتی از طریق تخم پشه ناقل نیز انجام می شود و نسل بعد بدون خونخواری از میزبان آلوده توانایی انتقال آن را خواهد داشت.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: در سالهای اخیر موارد متعدد طغیان بیماری های دنگ و چیکونگونیا از کشور پاکستان گزارش شده است.
وی افزود: با هدف پایش و مراقبت ناقلین بیماریهای آربو ویروسی افزایش مراقبت بهداشتی مرزی مورد توجه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان قرار گرفته است.
به گزارش ایرنا استان سیستان و بلوچستان در حوزه بهداشت و درمان به سه بخش تقسیم شده که شهرستانهای شمالی شامل زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل و شهرستانهای زاهدان، میرجاوه، خاش، سراوان، سیب و سوران، مهرستان، چابهار و کنارک زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و شهرستانهای ایرانشهر، سرباز، نیکشهر، دلگان، فنوج و قصرقند زیر پوشش دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر قرار دارند.
7316**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.