علیرضا جلالزایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: نشست سرمایه گذاران کشورهای مختلف در چابهار نتایج بسیار خوب و مناسبی داشت که از آن جمله توسعه صنعت گردشگری دریایی بود.
وی گفت: به زودی با مشارکت سرمایه گذاری داخلی خط کشتیرانی مسافربری، تفریحی - گردشگری چابهار -مسقط -چابهار، دوبی- چابهار و کراچی - چابهار راه اندازی می شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان افزود: از آنجایی که متولی گردشگری دریایی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان است و به تبع آن با توجه به شرایط دریایی خاص منطقه باید در حوزه گردشگری دریایی مجوزهای لازم از سوی چندین دستگاه از جمله اداره کل میراث فرهنگی استان صادر شود که امیدواریم تمامی دستگاههای دست اندرکار در این زمینه همکاری مناسبی داشته باشند.
وی بیان کرد: سرمایه گذار یادشده یک فروند کشتی از نوع هیوندای کشور کره جنوبی با ظرفیت 240 نفر با امکانات و تجهیزات لازم خریداری کرده و قرار است برای نخستین بار در آب های دریای عمان تردد کند.
جلالزایی گفت: 70 میلیارد تومان برای خرید این کشتی هزینه شده است.
وی افزود: مسیر ابتدایی این کشتی چابهار به مسقط و پس از آن چابهار - کراچی و سپس چابهار - قطر - امارات خواهد بود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان اظهار داشت: براساس پیش بینی های صورت گرفته امیدواریم بتوانیم در فروردین ماه سال 98 کشتی را راه اندازی کنیم.
وی گفت: سازمان بنادر و دریانوردی نیز باید در این زمینه ورود کرده و با تعبیه ترمینال و پایانه مربوطه زمینه سفرهای خوشی را برای مسافران داخلی و خارجی فراهم کند.
جلالزایی افزود: این کشتی با رویکرد گردشگری تفریحی یا گردشگری سلامت آب یا بازی های آبی به دریای چابهار ورود می‌کند.
وی تاکید کرد: باید با همکاری تمامی دستگاه ها شرایطی فراهم شود که بر اساس آن توسعه زیرساخت های گردشگری سیستان و بلوچستان با محوریت گردشگری دریایی کلید بخورد و در آینده‌ ای نه چندان دور شاهد رونق این مهم از بندر زیبای چابهار به مقاصد دیگر دنیا باشیم.
9923 **6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.