دراین مطلب آمده است: سیستان و بلوچستان را پایتخت وحدت و برادری نامیده اند، سرزمینی که شیعه و سنی در کنار هم با آرامش زندگی و برای توسعه این خطه از ایران اسلامی با جان و دل تلاش می کنند، استانی که اندیشه تاریک و نگاه شیطانی تروریست ها و دل های پر کینه آنان نمی تواند وحدت و انسجام موجود در آن را تحمل کند. سیستان و بلوچستان که به مدد توجه مسئولان بلند پایه نظام جمهوری اسلامی ایران در حال طی کردن مسیرهای توسعه است و نگاه های زیادی از داخل و خارج کشور به سمت آن جذب شده و قرار است به واسطه داشته های بی نظیرش به یکی از قطب های توسعه تبدیل شود، اما دشمنان همه تلاششان را می کنند تا این سرزمین پر از قابلیت و ظرفیت را نا امن جلوه دهند، بنابراین هدف خود را ایجاد ناامنی و ترورهای کور قرار داده اند غافل از این که توطئه هایشان نابود و نقش بر آب می شود. مردم این استان که مقام معظم رهبری بر توسعه و محرومیت زدایی از آن همیشه تاکید دارند، حادثه های غم انگیز زیادی را پشت سر گذاشته اند اما هرگز به وحدت و برادری آن ها خدشه ای وارد نشده است بلکه استوارتر از گذشته و با انسجام بیشتر وحدتشان را حفظ کرده اند. آن ها در حادثه چهارشنبه شب گذشته که توسط کوردلان رخ داد و سبب شهادت و مجروح شدن تعدادی از حافظان وطن شد، بار دیگر صحنه های زیبایی از وحدت خود را نشان دادند و در کنار هم ایستادند، از زمان وقوع این حادثه چه آن هایی که در جاده بودند و چه آن هایی که در شهرهای اطراف حضور داشتند، شیعه و سنی برای انتقال مجروحان به بیمارستان و پیکر مطهر شهدا به زاهدان در کنار مسئولان ایستادند، آن شب، سیستان و بلوچستان سراسر غم بود، شبی که دل های بی قرار اشک ماتم می ریختند و بار دیگر حادثه تلخی را تجربه می کردند، جویای احوال مجروحان بودند و اخبار این حادثه را پیگیری می کردند، به گونه ای که به محض اطلاع از نیاز فوری به خون برای مصدومان این حادثه خود را به مراکز انتقال خون رساندند و در این کار خیر سهیم شدند تا بتوانند با اهدای خون خود، ذره ای از زحمات مرزداران و حافظان میهن را جبران کنند و دل های ناآرامشان، قدری آرام گیرد.
حضور مردم کم رنگ نخواهد شد
نماینده ولی فقیه در استان در این باره به خبرنگار ما گفت: بعد عبور از 22 بهمن چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی و حضور ده ها میلیون جمعیت در خلق این حماسه اقتدار، دشمن که از قبل به گزافه گویی در آمده و گفته بود که امکان ندارد اجازه دهیم چهلمین سال انقلاب اسلامی شکل پیدا کند و مردم برای چهلمین سال پیروزی انقلاب به جشن و شادمانی بر آیند، وقتی حماسه حضور شکل پیدا کرد، خشمناک، عصبانی و آتشین شد و عوامل مزدورش را در منطقه تحریک کرد تا چنین فاجعه غم انگیزی را به وجود آورد. آیت ا... «عباسعلی سلیمانی» افزود: فاجعه ای که در قالب آن 27 نفر از جوانان پاک که همه مدافع مرز بودند و در هنگام مرخصی و بازگشت به منزل به شهادت رسیدند و 12 نفر هم به شکل شدیدی مجروحیت پیدا کردند. وی اظهار کرد: به طور قطع این حادثه در کام مردم سخت تلخ خواهد بود، دشمن برای این که شیرینی این حضور را در کام مردم تلخ کند دست به چنین حادثه ای زد، این حضور هیچ زمانی کمرنگ نخواهد شد، چرا که آن قدر با عظمت و اهمیت است که رهبر معظم انقلاب در صدد صدور بیانیه برآمدند. به گفته امام جمعه زاهدان، زمانی که دشمن این موفقیت ها، چشم اندازها و آینده نگری ها را از رهبر معظم انقلاب می بیند خودش را در مقابل نظام ناکام مشاهده می کند سعی دارد بتواند در افکار عمومی با این پیش گویی های غلط و محاسبات احمقانه تاثیر بگذارد، اما وقتی مردم چهلمین سال انقلاب را قوی و با نشاط برگزار کردند باید چنین ماجرایی را به وجود می آوردند. عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: عاملان این جنایت را محکوم می کنیم، برای خانواده های آن ها صبر و بردباری و برای شهدا علو مقام را تقاضا می کنیم و برای مجروحان درخواست شفای عاجل و کامل داریم.
انزجار اهل سنت از گروهک های معاند
نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری هم در واکنش به جنایت تروریستی اخیر استان گفت: اقدام تروریستی دشمنان و معاندان نظام سبب تقویت وحدت مردم استان می شود، جامعه اهل سنت داخل و خارج استان هرگز آن ها را از خود نمی داند و این حرکت ددمنشانه را همچون دیگر اقدام های آن ها محکوم می کند و بارها انزجار خود از این گروهک ها را اعلام کرده است. مولوی «نظیر احمد سلامی» افزود: دشمنان تلاش داشتند جشن 40 سالگی پیروزی انقلاب را کمرنگ جلوه دهند، در میان مردم و نظام به ویژه جامعه شیعه و سنی استان به شیوه‌های مختلف فاصله بیندازند، اما با هوشیاری مردم هرگز موفق نشدند، بنابراین با روی آوردن به حوادث تروریستی در صدد نا امن جلوه دادن منطقه و سرپوش گذاشتن بر روی ناکامی‌هایشان در برابر ملت ایران بودند. وی اضافه کرد: دشمن هرگز نمی تواند با این گونه اقدام ها میان مردم شیعه و سنی استان اختلاف بیندازد، بلکه این گونه حرکات سبب وحدت بیشتر مردم استان خواهد شد، علمای شیعه و سنی در ابتدای اتفاق با محکوم کردن این حرکت ددمنشانه خواستار ریشه‌یابی، شناسایی و مجازات عوامل این حادثه از مسئولان شدند. وی تصریح کرد: این گروهک ها به هیچ دین و مذهبی اعتقاد ندارند، در نتیجه کسانی که اعتقادی به یکی از ادیان الهی نداشته باشند دست به چنین حرکاتی می زنند که از نظر جامعه اهل سنت رد شده است و به شدت محکوم می شوند.
وفاداری و ولایت مداری شیعه و سنی
نماینده مردم خاش، کورین، میرجاوه و نصرت آباد در مجلس شورای اسلامی نیز با تسلیت به خانواده شهدای حادثه تروریستی محور خاش - زاهدان و محکوم کردن این حرکت ددمنشانه گفت: دشمن پس از موفق نشدن در کمرنگ نشان دادن جشن 40 سالگی انقلاب و به ویژه راهپیمایی با شکوه مردم، رو به نا امن جلوه دادن امنیت مرزهای کشور و رقم زدن حادثه تروریستی به اتوبوس سپاه به وسیله ایادی مزدور و خود فروخته در لباس بلوچ زد و تلاش داشت تا این حادثه را به جامعه اهل سنت لقب و مردم را در برابر آن ها قرار دهد و از این فرصت بهره لازم را ببرد.«علی کرد» افزود: به لطف الهی، با هوشیاری مردم استان به ویژه علما، ریش سفیدان و سران طوایف مختلف اهل تسنن این حرکت محکوم و هرگونه ارتباط آن ها با جامعه اهل سنت رد شد و خواستار بیداری امت اسلامی در برابر توطئه های دشمنان نظام شدند. به گفته وی، جامعه اهل سنت به ویژه سران طوایف برای شناسایی، تعقیب و دستگیری عوامل خود فروخته که با نام بلوچ بازی کردند و قصد برهم زدن وحدت امت اسلامی را داشتند در کنار دیگر عوامل امنیتی و اطلاعاتی استان و کشور دست به کار شده اند تا بار دیگر وفاداری و ولایت مداری خود نسبت به رهبر معظم انقلاب و انقلاب و نظام را ثابت کنند. وی ادامه داد: کسانی که به دشمن خدمت می کنند و خاک خود را به آن ها می فروشند از اهل سنت نیستند و مردم کشور در روزهای اخیر با گفتار و رفتار خود این موضوع را به دشمنان نشان دادند. کرد، با تذکر جدی به مسئولان وزارت امور خارجه از عملکرد ضعیف به وظایفشان گفت: با وجود چنین اتفاق هایی در گذشته و حال، مسئولان امور خارجه به وظایف خود در قبال این موضوع و به ویژه حفظ امنیت مرزها و رعایت آن از سوی کشورهای همسایه مبنی بر پناه ندادن به معاندان نظام و ملت قصور کردند.
امنیت استان از نگاه مسافران
یکی از شهروندان کرمانی که به استان سفرکرده است در این باره به خبرنگار ما گفت: این حمله ناجوانمردانه تروریستی را که به اتوبوس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شد به شدت محکوم می کنم و به خانواده های شهدا تسلیت می گویم. «ایمان تهی زاده» افزود: این حمله هیچ تاثیری بر امنیت استان ندارد و به عنوان یک مسافر که به شهرستان های مختلف استان سفر کردم شاهد امنیت پایدار و اتحاد مردم هستم. یکی از هموطنان جیرفتی که او نیز مسافر استان بود گفت: چند روزی است که به زاهدان سفر کرده ام، بعد از حادثه تروریستی چهارشنبه شب گذشته و شهادت تعدادی از حافظان وطن، امنیت و اتحاد مردم استان هم بیشتر شد. «رودباری» افزود: دشمن نمی تواند به اهداف خودش از جمله ایجاد تفرقه میان مردم این استان دست یابد، مردم سیستان و بلوچستان همیشه با تدبیر و تقویت وحدت سبب ناامیدی دشمنان شده اند.
هوشیاری مردم
یکی از شهرندان زاهدانی گفت: این حمله تروریستی که چهارشنبه شب گذشته رخ داد از سوی مخالفان نظام سرچشمه گرفته است، آن ها به دنبال دلسرد کردن مردم هستند و با شهید کردن انسان های بی گناه اقدام بی شرمانه ای را انجام دادند. «امیر میرشکاری» ادامه داد: این مخالفان همیشه سعی دارند به مردم و نظام ضربه واردکنند و سبب دو دستگی مردم شوند. دشمنان با این گونه حملات تروریستی سعی دارند استان را نا امن جلو دهند چرا که استان از نظر اقتصادی در حال رشد است اما هرگز به اهدافشان نمی رسند. وی تصریح کرد: این گروهک ها با امنیت استان مشکل دارند زیرا امنیت بسیار خوبی را شاهد هستیم، در شرایط کنونی مسئولان به دنبال قوی تر کردن پایه های اقتصادی هستند و دشمنان به دنبال ناامن جلوه دان این منطقه که البته با هوشیاری مردم هرگز به این خواسته خود نخواهند رسید.
افزایش وحدت و همبستگی
مدیر امور روحانیون و مساجد اهل سنت استان در این باره به خبرنگار ما گفت: حادثه ای که در جاده خاش – زاهدان توسط گروهک جیش الظلم به وقوع پیوست سبب شهادت تعدادی از حافظان امنیت کشور و استان شد، این حادثه دلخراش را به خانواده های آن ها و جامعه ایرانی به ویژه مردم اصفهان تسلیت عرض می کنم. مولوی «دهانی» افزود: چنین اتفاقاتی به اراده و عزم مردم خللی وارد نمی کند بلکه وحدت و همبستگی مردم بیشتر می شود، مردم ما بصیر و روشن هستند و می دانند چه کسانی پشت سر چنین حوادثی قرار دارند و عاملان این حوادث از کجا حمایت می شوند. به گفته وی، به طور قطع سرویس های جاسوسی آمریکا، آل سعود و کسانی که دشمنان نظام هستند و تحمل خوشحالی مردم را بعد از جشن 22 بهمن نداشتند، آن را به کام مردم تلخ کردند و قصد انتقام داشتند اما مردم به خوبی می دانند و وحدت و همبستگی خوبی در کشور و به ویژه استان حاکم است و چنین حوادثی در اراده مردم و وفاداری آن ها نسبت به نظام و رهبری خللی ایجاد نمی کند.
فرماندار خاش: تغییری در برنامه ها نیست
قبل از این حادثه، هیئت وزنه برداری از برگزاری مسابقات وزنه برداری شرق کشور در هفته اول اسفند به میزبانی خاش خبر داده بود، به همین دلیل در این باره نیز با مسئولان امر مصاحبه شد، فرماندار خاش با تسلیت شهادت تعدادی از نیروهای سپاه در این حادثه گفت: این حادثه نمایش کور و رذیلانه جنایتکارانی بود که اقتدار و عظمت ملت و نظام اسلامی را نشانه گرفته اند، آن ها باید بدانند این گونه اتفاق ها نه تنها در عزم و اراده ملت خللی وارد نمی کند بلکه سبب تداوم راه انقلاب که همان پیشرفت، عزت، استقلال، عظمت و اعتلای ایران عزیز است، می شود. «یوسفی» افزود: این حادثه در محور خاش – زاهدان رخ داد، نه در محدوده جغرافیایی این شهرستان، در هر صورت این گونه حوادث نمی تواند در اراده مردم تاثیر بگذارد. به گفته وی، هیچ تغییری در برنامه های از پیش تعیین شده چون مسابقات وزنه برداری شرق کشور ایجاد نخواهد شد بلکه برنامه ها به قوت خود باقی است و این مسابقات در زمان مشخص شده برگزار می شود. «اسحاق نارویی»، رئیس هیئت وزنه برداری استان هم اظهار کرد: برای شرکت در این رقابت ها تیم هایی از گلستان، خراسان شمالی، رضوی و جنوبی و هرمزگان اعلام آمادگی کرده اند، بعد از این حادثه هیچ گزارشی مبنی بر حضور نیافتن یا انصراف تیم ها به هیئت وزنه برداری استان اعلام نشده است.
پیگیری ها برای دستگیری عاملان حادثه
معاون امنیتی و انتظامی استاندار نیز گفت: عامل اصلی انتحاری خودش را منهدم کرد، دیگر اعضا نیز در بیرون از مرزهای ایران هستند، گروهک جیش الظلم مدعی شده که این اقدام را انجام داده است اما هنوز کسی در این باره دستگیر نشده است که به طور قطعی عاملان این حادثه را اعلام کنیم. «محمد هادی مرعشی» با اشاره به پیگیری های جدی برای دستگیری عاملان این حادثه افزود: وزارت امور خارجه مستمر از طریق پاکستان در این باره مذاکراتی داشته و به طور قطع درباره این حادثه نیز پیگیر است.
8006**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.