به گزارش ایرنا وزیر راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به بار ترافیکی سنگین در مسیر زاهدان - خاش و توجه به کریدور شمال به جنوب سیستان و بلوچستان که از طرح های مهم در این استان است عملیات ساخت باند دوم این بزرگراه در دست اجرا قرار گرفت.
محمد اسلامی ادامه داد: کار پیمانکاری این قطعه انجام و تا چند روز آینده کارگاه و تجهیزات لازم برای عملیاتی شدن آن توسط پیمانکار صورت می گیرد.
وی ادامه داد: برنامه تکملی این پروژه در یک بازه سه ساله تعریف شده که امیدواریم در این مدت محقق شود.
وزیر راه و شهرسازی در خصوص بزرگراه زاهدان - زابل نیز اظهار داشت: بخش هایی از این بزرگراه انجام و بخش هایی نیز باقی مانده که در برنامه این وزارتخانه قرار دارد.
وی با بیان اینکه منابع محدودی در وزارت راه و شهرسازی است گفت: بنا بر آن شده تا مناطقی که برخورداری کمتری در حوزه راه دارند تخصیص اعتبار و کار اجرایی در آن مناطق صورت گیرد و سایر مناطق در اولویت بعدی هستند.
اسلامی ادامه افزود: ایجاد پروژه های مشارکتی با بخش خصوصی یکی از مهمترین راه هایی است که می تواند در حوزه تامین منابع اعتباری و اتمام پروژه های نیمه تمام کمک کننده باشند.
به گزارش ایرنا محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی و هیات همراه روز پنجشنبه وارد فرودگاه بین المللی زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان شد و مورد استقبال استاندار سیستان و بلوچستان، معاونان استاندار، مدیران کل راه و شهرسازی شمال و جنوب استان و شماری از مسئولان قرار گرفت.
افتتاح بازارچه‌ محله شیر آباد شهر زاهدان، شروع عملیات قطعه چهارم راه آهن زابل - زاهدان، افتتاح فاز یک خط لوله آب چاه نیمه به رامشار، افتتاح 13کیلومتر جاده ترانزیت محمد آباد - میلک و پل بزرگ سیستان، شروع عملیات باند دوم بزرگراه زاهدان، خاش به طول 19 کیلومتر از جمله برنامه های سفر یکروزه وزیر راه و شهرسازی به سیستان و بلوچستان است.
سیستان و بلوچستان با 20شهرستان زاهدان، زابل، زهک، هامون، هیرمند، نیمروز، خاش، ایرانشهر، سراوان، نیکشهر، میرجاوه، قصرقند، فنوج، مهرستان، سیب و سوران، دلگان، سرباز، کنارک و چابهار و 2 میلیون و 775 هزار و 14 نفر جمعیت به عنوان پهناورترین استان کشور دارای 2 اداره کل راه و شهرسازی در جنوب و شمال این استان است.
9914**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.