به گزارش ایرنا حسین مسگرانی روز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: پس از سال ها وقفه در برگزاری جشنواره ذکر و ذاکرین امسال سیستان و بلوچستان به عنوان استان میزبان برای برگزاری این جشنواره انتخاب شد.
وی افزود: آثار راه یافته به جشنواره متعلق به هنرمندان استانهای خراسان شمالی، خراسان رضوی، کردستان، آذربایجان شرقی، هرمزگان، کرمان و سیستان و بلوچستان انتخاب شده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان ادامه داد: چهار اثر در بخش گروهی و یک اثر در بخش انفرادی مربوط به هنرمندان این استان است.
وی خاطر نشان کرد: این جشنواره 19 و 20 دیماه در تالار اشراق و سینما هلال زاهدان برگزار خواهد شد و شرکت برای عموم مردم در این جشنواره آزاد است.
مسگرانی با بیان اینکه برنامه های جنبی نیز همزمان با برگزاری این جشنواره برگزار خواهد شد، تصریح کرد: در پایان جشنواره ذکر و ذاکرین به هنرمندان سیستان و بلوچستانی درجه هنری اعطا و از آنان تقدیر خواهد شد.

** نخستین جشنواره تئاتر فجر استانی در سیستان و بلوچستان برگزار می شود.
معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان نیز در این نشست اظهار داشت: سی و هفتمین جشنواره تئاتر فجر امسال به طور همزمان در 6 استان کشور برگزار می شود که این استان برای نخستین بار یکی از استانهای میزبان این جشنواره است.
نصیراحمد ملازهی افزود: در این جشنواره که از 21 تا 24 دی ماه در زاهدان برگزار می شود، پنج گروه منتخب از دبیرخانه تئاتر فجر و 2 گروه از هنرمندان سیستان و بلوچستانی به اجرای آثار خود می پردازند.
وی ادامه داد: پنج تئاتر منتخب فجر استانی در محل تئاتر شهر فرهنگسرای جوان زاهدان واقع در خیابان شهید برفی اجرا می شود و برای هر تئاتر دو سانس در ساعات 16 و 20 درنظر گرفته شده است.
معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: آثار مربوط به هنرمندان این استان نیز در تالار اشراق مجتمع فرهنگی و هنری زاهدان واقع در خیابان خرمشهر اجرا می شود.
ملازهی تصریح کرد: علاقمندان می توانند بلیت این جشنواره را از محل های برگزاری جشنواره تهیه کنند.
وی ادامه داد: در حاشیه این جشنواره کارگاه های تئاتر فیزیکال و میکروتئاتر در محل سالن کنفرانس تئاتر شهر برگزار می شود.
ملازهی بیان کرد: همچنین برپایی نمایشگاه تخصصی کتاب نمایش، عکس تئاتر استان و کشور از دیگر برنامه های جانبی این جشنواره است.
وی افزود: «خواجه عطا» از استان هرمزگان، «هدیه مرموز» و «پرواز 745» از استان تهران، «همه چیز می گذرد؛ تو نمی گذری» از استان کرمان از جمله آثار منتخب جشنواره تئاتر فجر است که در زاهدان اجرا می شود.
معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: همچنین «بی دلان» و «اسکارلتی برای لیلی» دو اثر از هنرمندان این استان است که در جشنواره استانی تئاتر فجر به نمایش گذاشته خواهد شد.
9908**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.