به گزارش ایرنا، اصغر امیرنیا روز چهارشنبه در آئین اختتامیه جشنواره ملی فیلمنامه نویسی و نمایشنامه نویسی آیات در رشت افزود: جشنواره های کشوری باید چراغ راه باشند و بر همین اساس بسیاری از جشنواره های کشوری فاقد جاذبه های لازم، حذف شده اند.
وی ادامه داد: جشنواره ملی آیات، المان های شهری و آواها و نغمات از جشنواره هایی هستند که بدلیل جذابیت های ویژه فرهنگی و هنری ماندگار شدند و گیلان بعنوان استانی سرآمد در فرهنگ و هنر ، برگزارکننده جشنواره آیات شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان نیز در این مراسم تاکید کرد: روح حاکم بر هنر ایرانی - اسلامی ، قرآن مجید است.
فیروز فاضلی بیان کرد: همه آنانی که راجع به فلسفه هنر و موضوع زیبایی صحبت می کنند ، واقفند که ایران بعد از اسلام کاملا تحت تاثیر قرآن کریم است.
وی در ارتباط با جشنواره ملی فیلمنامه نویسی و نمایشنامه نویسی آیات اظهار کرد: هنرمندان 28 استان کشور برای حضور در جشنواره ملی نمایشنامه نویسی و فیلم نامه نویسی آیات آثار خود را ارسال کرده اند.
وی افزود: جشنواره یادشده از سری برنامه های جشنواره بین المللی آیات زیر نظر دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان برگزار شده است.
فاضلی یادآور شد: ٤٥٥ اثر از ٢٢٧ شرکت کننده ، از ٢٨ استان کشور به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است.
آئین اختتامیه جشنواره ملی فیلمنامه نویسی و نمایشنامه نویسی آیات با حضور جمعی از هنرمندان کشور و استان در مجتمع فرهنگی هنری خاتم الانبیا (ص) رشت برگزار شد.
56 موسسه قرآنی در استان گیلان فعال هستند.
خبرنگار: مرضیه ضامن ** انتشاردهنده: کبیری
1881/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.