به گزارش ایرنا رحمدل بامری روز پنجشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش چابهار اظهار داشت: مشکلات فضاهای آموزشی این شهرستان باید هر چه سریعتر مرتفع شود و نباید دانش آموزان در کلاس های غیراستاندارد، فرسوده، 2 شیفته، کپری، خشتی و گلی تحصیل کنند.
وی بیان کرد: سرانه فضای آموزشی در چابهار یک متر و 89 سانتیمتر مربع است.
سرپرست فرمانداری چابهار اظهار داشت: اندیشیدن، پژوهش، برنامه ریزی و فرهنگ سازی برای آینده جامعه لازم است و باید به پویایی و نشاط آموزش و پرورش همه کمک و مساعدت کنند.
وی با بیان اینکه بسیاری از مدراس چابهار شرایط مطلوبی ندارند، خاطرنشان کرد: بحث سرمایش و گرمایش مدرسه ها را مسئولان جدی بگیرند.
بامری گفت: آموزش و پرورش نقطه شروع توسعه در سراسر دنیاست و فرهنگ سازی در وهله نخست بایستی از جایگاه آموزش و پرورش و در سطح مدارس به اجرا گذاشته شود تا بدین وسیله بتوانیم توسعه همه جانبه با زیربنای آموزش و پرورش را به مرحله عمل برسانیم.
بوی بیان کرد: براساس بررسی های بعمل آمده ساخت حداقل 2 هزار کلاس درس جدید می تواند مشکلات فضای آموزشی در شهر، روستاها، حاشیه شهر و بخش های دشتیاری، مرکزی و پلان را مرتفع کند و سرانه فضای آموزشی چابهار را به استاندارد کشوری نزدیک کند.
امام جمعه چابهار نیز اظهار داشت: ما اگر می خواهیم مساله فرهنگ جامعه مان و آموزش را بالا ببریم باید به زیر بنای آن توجه کنیم.
حجت السلام سید محمد موسوی افزود: به آنچه که در نشست ها گفته می شود باید عمل شود.
وی ‏با اشاره به کیفیت آموزشی مدارس غیر استاندارد، گفت: هنوز به سطح مطلوب نرسیده ایم و برای این کار باید تلاش کرد تا توان علمی معلمان را بالا ببریم.
امام جمعه چابهار گفت: معلمان نقش اساسی در تعلیم و تربیت دارند و برای تغییر در جامعه و زندگی اجتماعی باید از نظام آموزشی و معلمان آغاز کنیم.
در حاشیه این نشست از 2 خیر مدرسه ساز تجلیل شد.
3043**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.