کامبیز شاوله روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این دوره آموزشی در محورهای اطفای حریق و راه های پیشگیری از آن، مقابله با حوادث طبیعی و غیر طبیعی، جستجو و امداد و نجات برای معلمان روستاها برگزار شد.
وی ادامه داد: آموزش های این دوره شامل 2 بخش تئوری و عملی بود که با همکاری سازمان آتش نشانی و جمعیت هلال احمر مهاباد برگزار شد.
شاوله اضافه کرد: هدف از اجرای این دوره آموزشی، اشاعه فرهنگ ایمنی در بین معلمان روستایی به منظور پیشگیری و مقابله با حوادث و حریق است.
وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش در جریان فرهنگ سازی در جامعه جایگاه مهم و ویژه ای دارد، خاطر نشان کرد: این دوره ها در قالب یک کلاس آموزشی برای معلمان نواحی مختلف روستایی پیش بینی شده تا نکات آموزشی این دوره ها از طریق کلاس درس معلم به دانش آموزان انتقال داده شود.
وی تصریح کرد: در این دوره ها 120 نفر از مدیران، مربیان و معاونان پرورشی، دبیران، آموزگاران و سرایداران مدارس پایه های مختلف تحصیلی مدارس روستایی حضور داشتند تا علاوه بر افزایش سطح ایمنی مدارس نکات آموزشی لازم به والدین دانش آموزان نیز انتقال داده شود.
رییس اداره آموزش و پرورش مهاباد یادآور شد: مرحله اول این دوره آموزشی نیز در اوایل سال تحصیلی جاری برای معلمان مدارس شهری برگزار شده بود.
به گزارش ایرنا، مهاباد با 237 هزار نفر در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد و دارای 155 معلم و مدرسه روستایی با بیش از 10 هزار و 200 دانش آموز است.
9903/ 3020/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.