به گزارش ایرنا کمال اکبری روز چهارشنبه در همایش سازمان های مردم نهاد سیستان و بلوچستان اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران مبتنی بر مشارکت مردم و شعارهای انقلاب نیز برخاسته از بطن جامعه بود و آحاد مردم با حضور پرشور خود در شکل گیری و تداوم نظام نقش داشتند.
وی ادامه داد: یکی از کارهایی که سازمان های مردم نهاد باید انجام دهند، مطالبه ‌گری است لذا باید هر کس در هر حوزه‌ ای که کار می ‌کند با شدت تمام خواسته هایش را مطرح کند.
معاون مشارکت های اجتماعی وزارت کشور گفت: اما در عین حال نباید این انتقادها به مرز یاس و ناامیدی برسد بلکه سازنده باشد چرا که بدنه اجتماعی کشور ما در شرایط کنونی با ایجاد انرژی های منفی مواجه شده و باید بکوشیم این نوع نگاه ها را به سمت مثبت پیش ببریم و روحیه امیدواری و نشاط را در جامعه ارتقا دهیم.
وی بیان کرد: اکثر مشکلات به وجود آمده در حوزه بهداشتی و پزشکی بر اثر نبود نشاط در جامعه است بنابراین می توانیم با ایجاد زمینه پویش اجتماعی مثبت نشاط اجتماعی را در جامعه به وجود بیاوریم.
اکبری اظهار داشت: در استان سیستان و بلوچستان در حوزه مشارکت های اجتماعی اقدامات خوبی انجام شده و آگاهی لازم نسبت به نقش ها و حرکت رو به جلو دیده می‌شود که می‌تواند به مرحله خوبی از پیشرفت برسد.

**ایجاد 300 مرکز ترک اعتیاد با مشارکت مردم
سرپرست معاونت سیاسی و اجتماعی استانداری سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: وجود بیش از 300 مرکز ترک اعتیاد در این استان حاصل پیگیری‌ها و تلاش‌های سازمان‌های مردم نهاد است.
محمد هادی مرعشی افزود: با وجود اینکه سیستان و بلوچستان استانی مرزی است، هم اینک از نظر شیوع اعتیاد به مواد مخدر در رده نهم کشوری قرار دارد و این در حالیست که در گذشته متاسفانه در رده اول قرار داشت و این مهم حاصل همراهی، همکاری و تلاش سازمان‌های دولتی متولی و سازمان‌های مردم نهاد با یکدیگر است.
وی ادامه داد: بعضی از سازمان‌های مردم نهاد با دغدغه مندی و حتی از زندگی شخصی خویش برای پیشبرد اهداف سازمانی شان هزینه می کنند و منتظر کمک های بخش دولتی نمی مانند.
معاون انتظامی و امنیتی استاندار سیستان و بلوچستان افزود: متاسفانه نگاه خیرین این استان کمتر به سمت آسیب‌های اجتماعی است و کمک های خود را بیشتر در حوزه مسجد و مدرسه سازی هزینه می‌کنند که باید تلاش کنیم تا توجه خیران کشوری را به سمت آسیب‌های اجتماعی این نقطه از ایران اسلامی معطوف کنیم.
وی خاطرنشان کرد: پرداخت حق بیمه و مالیات یکی از دغدغه ها و مشکلات اساسی سمن هاست که این مساله با توجه به حداقل اعتباری که در اختیار سمن ها قرار دارد، اصلا توجیه‌پذیر نیست.
مرعشی گفت: کاری که سازمان‌های مردم‌نهاد انجام می دهند، حتی بخش دولتی نیز نمی تواند انجام بدهد بنابراین باید تشکل‌ سازمانهای مردم نهاد تشکیل شود تا علاوه بر ارتباط بیشتر با مسئولان، نمایندگان صنف ها نیز در نشست های تصمیم گیری و مهم سیستان و بلوچستان حضور داشته باشند.
به گزارش ایرنا هم اینک 230 سازمان مردم نهاد فعال و نیمه فعال در سیستان و بلوچستان وجود دارد که در زمینه بهداشت و درمان، فرهنگ و هنر و آسیب های اجتماعی و غیره فعالیت می‌کنند.
9908**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.