به گزارش ایرنا، بزرگ ترین طرحی که دولت برای توسعه شبکه گازرسانی در دستور کار قرار داد، گازرسانی به استان سیستان و بلوچستان است.
سیستان و بلوچستان آخرین استان فاقد شبکه گاز کشور است که در دولت های یازدهم و دوازدهم به اتصال این استان به شبکه گاز توجه ویژه ای شد.
اکنون، گاز به زاهدان مرکز این استان رسیده و در ادامه قرار است سایر شهرهای این استان نیز زیر پوشش شبکه گازرسانی قرار گیرند.
سعید مومنی امروز (سه شنبه) در نشست خبری درباره گازرسانی به استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: گازرسانی به این استان که از سال 95 کلید خورد، تاکنون طبق برنامه ریزی انجام شده در حال انجام است.
مدیر گاز رسانی شرکت ملی گاز با بیان اینکه پنج مرحله برای گازرسانی به زاهدان (مرکز استان سیستان و بلوچستان) تعریف شده است، اضافه کرد: باید یک هزار و 350 کیلومتر شبکه گازرسانی به زاهدان انجام شود که تاکنون 450 کیلومتر احداث شده است.
مومنی اضافه کرد: اکنون 14 هزار مشترک گاز طبیعی در زاهدان هستند که تا پایان امسال به 26 هزار مشترک افزایش می یابد.
وی همچنین به افتتاح طرح گازرسانی به شهر زابل در ماه جاری اشاره کرد و افزود: زیرساخت های گازرسانی آماده شده و بزودی تزریق گاز نیز انجام خواهد شد.
مدیر گاز رسانی شرکت ملی گاز با بیان اینکه تا پیش از راه اندازی خط انتقال گاز از طریق سی.ان.جی (گاز طبیعی مایع شده) به زابل، گازرسانی می شود، ادامه داد: از 450 کیلومتر شبکه مورد نیاز تاکنون 50 کیلومتر خط لوله احداث شده است.
مومنی با بیان اینکه اکنون طرح های متعدد توسعه شبکه گازرسانی در استان سیستان و بلوچستان در حال انجام است، گفت: در ایرانشهر 15 هزار مشترک از گاز بهره مند شده اند.
وی با اعلام این که مجموع مشترکان گاز استان سیستان و بلوچستان تا پایان امسال به 50 هزار مشترک افزایش خواهد یافت، ادامه داد: از برنامه گازرسانی استان سیستان و بلوچستان عقب نیستیم، اما گاهی اوقات در زمان اجرا مشکلاتی پیش می‌آید که قابل پیش‌بینی نیستند و برای رفع این مشکلات به هماهنگی با سایر سازمان‌های خدماتی مثل شهرداری‌ها و راهنمایی و رانندگی نیاز داریم.
به گزارش ایرنا، گازرسانی به زاهدان که از قول های رئیس جمهوری در سفر استانی سال 1393 بود، سرانجام در اسفندماه سال 1395 این موضوع محقق شد.
اجرای طرح گازرسانی به استان سیستان و بلوچستان، علاوه بر تامین گاز بخش خانگی، نقش عمده ای در توسعه صنعتی این استان و اشتغال آفرینی ایفا می کند.
همزمان با رسیدن خط لوله گاز به زاهدان، ساخت خط لوله ایرانشهر به چابهار نیز کلید خورده است. چابهار در ساحل دریای عمان قرار دارد و با رسیدن گاز، پذیرای واحدهای پتروشیمی و صنایع عمده خواهد شد.
با گازرسانی به چابهار، این منطقه به قطب جدید پتروشیمی و صنعتی کشور تبدیل می شود و اشتغالزایی قابل توجهی در این استان تحقق می یابد.
اقتصام**2022**2025
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.