بهروز آقایی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بندر شانگهای چین پر ترافیک ترین و بزرگترین بندر تجاری جهان محسوب می شود که در فاصله 6 هزار و 228 مایلی چابهار واقع شده است.
وی بیان کرد: سایر بنادر ایران نظیر شهید رجایی، لنگه، آبادان، باهنر، امام خمینی(ره) و خرمشهر فاصله 6 هزار و 557 تا هفت هزار و 125 مایلی با بندر شانگهای چین دارند.
مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: چابهار در خارج از تنگه هرمز موقعیت مناسب تری برای ترانزیت کالا دارد و می تواند نقش مهمی در توسعه اقتصادی کل ایران داشته باشد.
وی ادامه داد: بندر چابهار ظرفیت پذیرش بیش از 100 هزار تن کالا را دارد و با زیرساخت ها و تجهیزات موجود فعلی می تواند سالانه بیش از هشت و نیم میلیون تن کالا را تخلیه و بارگیری کند.
آقایی بیان کرد: چابهار به عنوان بندری اقیانوسی می‌ تواند مسیر مناسبی برای انتقال، ترانزیت و صادرات کالاهای داخلی و کشورهای همجوار باشد.
مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: چابهار مسیری مطمئن و به صرفه برای انتقال کالاهای هند، کشورهای آسیای میانه و افغانستان است.
به گزارش ایرنا شهرستان چابهار از توابع استان سیستان و بلوچستان براساس سرشماری آبان سال 1395 با جمعیت 283 هزار و 204 نفر و 48 هزار و 147 خانوار از شمال به شهرستان های نیکشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به کشور پاکستان، از جنوب به دریای عمان(مکران) و از غرب به شهر کنارک متصل است.
شهر زیبای چابهار واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از سه شهر به نام های چابهار، پلان و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، 6 دهستان و 438 روستا تشکیل شده است.
3043**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.