دراین مطلب آمده است: در شرایطی که دولت امریکا از همه ی امکانات در اختیارش برای تحت فشار گذاشتن ایران استفاده می کند، رقابت تجاری این کشور با چین موجب شده است تا برای تضعیف چین از برخی رقبای تجاری این کشور حمایت نماید از جمله ی این رقبا دولت هند است.
امریکا به این منظور بندر چابهار را از شمول تحریم های خود خارج نموده است. این اتفاق بدون توجه به انگیزه های آن یک رویداد مهم برای ماست.
اکنون بندر چابهار که یکی از مهمترین پایگاه های اقتصادی برای هند می باشد و عملا این کشور را به آسیای میانه مرتبط می سازد و بخشی از تبادلات اقتصادی و تجاری آن را سامان می دهد فرصتی طلایی برای اقتصاد و توسعه ی استان سیستان و بلوچستان و بلکه دریچه ای امن برای اقتصاد ملی ما هم محسوب می شود.
اما به شرطی که منطقه آزاد بتواند از این فرصت به خوبی استفاده کند و مجموعه ای از اقتصاددانان فهیم و دلسوز برنامه ریزان منطقه آزاد چابهار باشند.
منطقه ی آزاد چابهار پیش از هر مسئله و بیش از هر مسئله ای به تحولات جدی در کادر مدیریتی و برنامه ریزی خود نیاز دارد که اگر به درستی اتفاق بیفتد این شرایط می تواند گلدن تایم منطقه ی آزاد چابهار باشد و اگر به درستی سامان دهی نشود باز هم فرصتی است که از دست می رود.
8006**3042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.