دکتر مهدی حسینی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه تنها راه مبارزه و ریشه کنی بیماری های دام، سم پاشی محل نگهداری و سطح بدن دام هاست اظهار داشت: سمپاشی این مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل با 316 هزار و 298 متر مربع رشد 35 درصدی را نشان می دهد.
وی افزود: بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو به شدت واگیر است به طوری که از طریق گزش کنه و همچنین تماس با تماس با گوشت و خون حیوان آلوده قابل انتقال است.
مدیر کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان گفت: سمپاشی علیه بیماری تب کریمه کنگو در این مدت بر روی 176 هزار و600راس دام این استان نیز انجام شده است.
وی بیان کرد: تب کریمه کنگو یک بیماری خونریزی دهنده است که مخزن آن مهره داران کوچک مانند انواع موش، جوجه تیغی، سنجاب، خرگوش و ناقل بیماری نیز کنه ها هستند.
حسینی اظهار داشت: بیماری تب کنگو در حیوانات مانند گاو، گوسفند، شتر، بز و شترمرغ فاقد علایم اختصاصی بیماری بوده و در انسان ها از طریق گزش مستقیم کنه ها، تماس با خون و ترشحات حیوانات آلوده و همچنین از طریق افراد بیمار، احتمال آلوده شدن وجود دارد.
وی توصیه کرد که شهروندان از مصرف گوشت، آلایش خوراکی و فرآورده های خام دامی که در خارج از کشتارگاههای مجاز ذبح می شود و یا فاقد مهر بازرسی دامپزشکی است، جدا خودداری کنند
به گزارش ایرنا استان سیستان و بلوچستان به سبب موقعیت خاص جغرافیایی، شرایط اقلیمی و قرار گرفتن در همسایگی دو کشور افغانستان و پاکستان ظرفیت و توانمندی زیادی در تامین گوشت مورد نیاز کشور را دارد.
7316**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.