علی خانقائی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: نظارت بر کیفیت خدمات ارائه شده به زائران پاکستانی ابا عبدالله الحسین(ع) از اولویت های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای است.
وی افزود: با ساخت و بهره برداری از کریدور جدید ورود مسافران و نصب هشت گیت در آن ظرفیت ورود مسافر از طریق مرز میرجاوه به بیش از 10 هزار نفر در روز رسیده است.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان گفت: با وجود محدودیت های اقتصادی ناشی از هجمه همه جانبه دشمنان به همت همه دستگاهها و نهادهای متولی خدمات ارئه شده به زائران پاکستانی از نظر کمی و کیفی در سطح بسیار مطلوبی قرار دارد.
دبیر ستاد مردمی اربعین سیستان و بلوچستان نیز به خبرنگار ایرنا گفت: میهمان نوازی و تکریم مردم مرزنشین استان از زائران پاکستانی اربعین حسینی در چند سال اخیر سبب شده امسال مردم شیعه و سنی این نقطه از ایران اسلامی با شور و عشق حسینی میزبان و بدرقه کننده چندین هزار نفر از برادران و خواهران کشور همسایه خود باشند.
رضا بختیاری با بیان اینکه فعالیت این ستاد برای خدمات رسانی از 21 مهر آغاز شده و تا هفت آبانماه ادامه دارد افزود: امسال علاوه بر میرجاوه سه مکان در زاهدان برای پذیرایی و ارائه خدمات به زائران پاکستانی پیش بینی شده است.
وی افزود: با برنامه ریزی انجام شده تمام تمهیدات لازم برای پذیرایی مطلوب از زوار پاکستانی پیش بینی شده است به طوری که مردم این استان آماده پذیرایی از 70 هزار زائر کشور دوست و همسایه هستند.
دبیر ستاد مردمی اربعین سیستان و بلوچستان اظهار داشت: شماره حساب ۸_۱۱۵۰۳۱۳۱_۴۳_۲۴۱۰و شماره کارت 6273811124506012 به منظور واریز وجوهات نقدی شهروندان برای خدمت رسانی بهتر به زوار حسینی کشور پاکستان نزد بانک انصار به نام این ستاد دایر شده است.
به گزارش ایرنا استان سیستان و بلوچستان تنها راه ارتباطی پاکستان به حوزه آسیای میانه، اروپا و نیز کشور عراق و قلب آن یعنی کربلا است که مرز این استان پس از پیروزی انقلاب اسلامی به روی زوار پاکستانی برای رسیدن به این قلب زمین باز شده است.
زوار پاکستانی در راه رسیدن به معشوق پا بر خاک سیستان و بلوچستان گذاشته و گاه شبی را در این استان سپری می کنند.
فرهنگ غنی و عشق و علاقه مردم ایران زمین به ویژه مردم دیار نخل و آفتاب به سرور و سالار شهیدان سبب شده تا از این کاروان ها همچون برادر و میهمانی عزیز پذیرایی کنند تا احساس غربت نداشته باشند.
زوار پاکستان از مرز میرجاوه واقع در 75 کیلومتری شرق زاهدان وارد استان سیستان و بلوچستان می شوند.
ایران اسلامی از طریق استان سیستان و بلوچستان افزون بر 900 کیلومتر با کشور پاکستان و 300 کیلومتر با کشور افغانستان مرز زمینی دارد.
7316**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.