علی خانقائی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به ورود زائران پاکستانی به سیستان و بلوچستان اظهار داشت: 62 هزار و 604 زائر پاکستانی از 15 شهریور ماه تاکنون از طریق پایانه مرزی میرجاوه وارد کشور شدند که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل 20 درصد افزایش داشته است.
وی افزود: 31 هزار و 744 نفر از این زائران توسط 721 دستگاه اتوبوس پاکستانی برای عزیمت به عتبات عالیات به سمت مرزهای غربی کشور عازم شدند.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان ادامه داد: همچنین در این مدت 30 هزار و 860 نفر زائر پاکستانی به صورت پیاده وارد پایانه مرزی میرجاوه شدند که از طریق هماهنگی به عمل آمده با شرکت های حمل و نقل مسافری توسط 702 دستگاه اتوبوس ایرانی به سمت مقاصد مورد نظر عزیمت کردند.
وی گفت: 103 زائر افغانستانی نیز در این مدت از مرز میلک وارد کشور شدند.
خانقایی تصریح کرد: در مجموع 66 هزار و 646 زائر از طریق محورهای مواصلاتی سیستان و بلوچستان به سمت غرب کشور روانه شدند.
وی ادامه داد: در این مدت اقداماتی نظیر تامین سوخت اتوبوس های حامل زوار، استقرار گشت های راهداری، امداد خودرو و اورژانس جاده ای در طول مسیر تردد و فعال بودن پایانه مرزی میرجاوه به صورت 24 ساعته در دستور کار قرار گرفت که حاصل آن تردد ایمن و روان زائران به سمت مرزهای غربی کشور بود.
به گزارش ایرنا استان سیستان و بلوچستان تنها راه ارتباطی پاکستان به حوزه آسیای میانه، اروپا و نیز کشور عراق و قلب آن یعنی کربلا است.
ایران اسلامی از طریق استان سیستان و بلوچستان افزون بر 900 کیلومتر با کشور پاکستان و 300 کیلومتر با کشور افغانستان مرز زمینی دارد.
7316**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.