فرهاد هاشمزهی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: به دلیل تداوم خشکسالی های دو دهه در استان سیستان و بلوچستان که در سال گذشته و امسال شدت آن بیشتر شده، افزون بر 20 روستای دیگر نیز در انتظار آبرسانی سیار هستند.
وی با قدردانی از تلاشها و پیگیری های مسئولان شهرستان خاش و مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان اظهار داشت: هم اینک وضعیت آبی شهرستان خاش در مقایسه با کل استان عالی و نرمال بوده و شاخص بهره مندی آب آشامیدنی این شهرستان 68.8 دهم است.
مدیر آب و فاضلاب روستایی (آبفار) خاش ادامه داد: در یک سال گذشته 42 مورد تعویض الکتروپمپ شناور، 21 مورد کف شکنی، 6 مورد حفر و جایگزینی چاه، 23 کیلومتر اصلاح و بازسازی و اجرای خط، سه مورد اجرای خط برق و نصب ترانس با همکاری فرمانداری، خیران و آب روستایی استان در شهرستان خاش انجام شده است.
هاشمزهی افزود: پروژه دشت آبخوان با اعتبار پیش بینی شده 33 میلیارد تومان برای 48 روستا از سوی شرکت آب و فاضلاب روستایی و 165 میلیارد ریال قرارداد عملیاتی با تلاش پیمانکار در حال اجرا و بقیه در مرحله نقشه برداری و برگزاری مناقصه است و تاکنون 12 روستا در فاز یک دشت آبخوان از نعمت آب آشامیدنی بهره مند شده اند.
وی خاطر نشان کرد: پروژه 33 روستایی چاه احمد در حوزه نوک آباد خاش نیز با اعتباری افزون بر چهار میلیارد تومان با پیشرفت فیزیکی 70 درصد در دست اجرا و اقدام است.
مدیر آبفار خاش اظهار داشت: پروژه مجتمع آبرسانی ده رئیس ایرندگان و آب شیرین کن گوهرکوه با اعتبار حدود چهار میلیارد تومان افتتاح شده و استارت کار و اجرای ادامه 13 پروژه نیمه تمام سنوات گذشته روستاهای شهرستان نیز آغاز شده است.
وی افزود: تجهیز انبار از همه لحاظ و تهیه دو دستگاه خودرو سبک و سنگین پیکاپ و جرثقیل برای امور آب و فاضلاب روستایی خاش و بازسازی و تجهیز به روز ساختمان اداری امور آب روستایی خاش از دیگر اقدامات یک سال گذشته این شرکت است.
هاشمزهی گفت: در راستای مقابله با خشکسالی ها نیز طی ماههای اخیر کار توزیع آب معدنی و تانکر توسط خیرین حوزه آب صورت گرفته است.
خاش در 185 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان واقع شده است.
7310 **6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.