نورالدین میرلاشاری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برای نخستین بار پروژه پرورش زنجیره ای شتر مرغ توسط شرکت 'مکران ساحل آرامش' بخش خصوصی در چابهار آغاز شده است.
وی افزود: این پروژه با هدف اشتغالزایی، محرومیت زدایی، تولید و افزایش درآمد خانوارهای روستایی در زمینی به مساحت 73 هکتار عملیات اجرایی آن از سال گذشته آغاز شده است.
مدیر جهاد کشاورزی چابهار بیان کرد: ظرفیت این طرح 24 هزار قطعه پرواری و 700 قطعه مولد بوده که واحدهای زیرمجموعه آن مولد 200 خانواده استرالیایی و 100 خانواده آفریقایی است.
وی گفت: جوجه کشی این مجموعه با ظرفیت هفت هزار و 200 تخم و پرورش جوجه مستقیم و غیر مستقیم (از طریق توزیع جوجه) با ظرفیت 24 هزار قطعه است.
میرلاشاری ادامه داد: کشتارگاه، تولید محصولات پوستی، واحد روغن کشی و تولید محصولات بهداشتی و جانبی در این مجموعه پرورش شتر مرغ پیش بینی شده است.
وی افزود: براساس برآوردهای اولیه امکان ایجاد بیش از هزار شغل در این مجموعه وجود دارد.
مدیر جهاد کشاورزی چابهار تصریح کرد: این شهرستان ظرفیت مناسبی برای توسعه بخش کشاورزی، راه اندازی واحدهای مرغ گوشتی، ایجاد گلخانه و صنایع بسته بندی موادغذایی دارد.
وی صادرات محصولات تولیدی از جمله گوشت و تخم شترمرغ را اقتصادی دانست و تصریح کرد: از هرگونه طرح اشتغالزا در حوزه کشاورزی استقبال خواهیم کرد.
به گزارش ایرنا چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران و سرزمین موج و مرجان در فاصله 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از 3 شهر به نام های چابهار، پلان و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، 6 دهستان و 438 روستا تشکیل شده است.
3043**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.