هدایت الله میرمرادزهی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ایجاد زیستگاه مصنوعی فرصتی برای بازسازی ذخایر آبزیان است که برای همین منظور با مشارکت بخش خصوصی در حال ساخت حدود 100 زیستگاه مصنوعی جدید هستیم.
وی افزود: ساخت این زیستگاهها به منظور بازسازی ذخایر و حفاظت از ذخایر ارزشمند آبزیان با مشارکت بخش خصوصی و بهره برداران صید صنعتی در دستور کار شیلات سیستان و بلوچستان قرار گرفت.
مدیر کل شیلات سیستان و بلوچستان ادامه داد: برای دومین سال پیاپی ساخت و انتقال این زیستگاهها با ترغیب و مشارکت بخش خصوصی انجام شده که در سالجاری از 100 زیستگاه بیش از 70 زیستگاه ساخته شده است.
وی با بیان اینکه صید و صیادی در حال انجام و ذخایر آبزیان دریا رو به کاهش است، خاطرنشان کرد: با انجام این کار می توان فرصت تکثیر و بازسازی را برای آبزیان فراهم آورد.
میرمرادزهی افزود: ساخت زیستگاههای مصنوعی برای آبزیان می تواند تکمیل و تضمین کننده چرخه صید و صیادی برای صیادان چابهار و کنارک باشد.
مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان با بیان اینکه هزینه هر یک از این زیستگاهها حدود 30 میلیون ریال است، افزود: تمامی هزینه ها توسط بخش خصوصی و با نظارت این اداره کل و اتحادیه تعاونی های صیادی استان انجام می شود.
وی گفت: پس از ساخت، این زیستگاهها به سواحل چابهار و کنارک حمل می شوند و در مکان های مشخص شده در آبهای ساحلی مستقر می شوند.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان به سبب گستردگی منابع آبی دارای 2 اداره کل یلات در شمال و جنوب استان است که اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان(آبهای داخلی) مستقر در زابل واقع در شمال استان وظیفه کنترل و حمایت از منابع آبی داخلی و اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان مستقر در بندر چابهار واقع در جنوب استان در حوزه آبهای دریای عمان فعال است.
چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران و سرزمین موج و مرجان واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از 2 شهر به نام های چابهار و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، 6 دهستان و 438 روستا تشکیل شده است.
3043**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.