به گزارش ایرنا حسین قاسمی به نمایندگی از سوی نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان در این مراسم گفت: برگزاری نشست های صلح همواره در راستای خوبی ها، دور شدن از کینه توزی ها، خیرخواهی و دلسوزی است.
وی اظهار داشت: بسیار خوشحال هستیم که امروز شاهد رفع کدورت افراد یک خانواده و در یک جامعه فرهنگ مدار هستیم.
قاسمی اجرای قانون و پیروی از قوانین و فرهنگ ناب اسلامی را در جهت پیشگیری از اختلاف مهم ارزیابی کرد.
مولوی زکریا اسماعیل زهی نماینده مسجد مکی زاهدان نیز با قدردانی از تلاش های خیرخواهان و دلسوزان برای رفع مشکلات و اختلافات میان طرفین درگیر بیان کرد: نشست های صلح و سازش و بر طرف کردن اختلاف ها نشان از رحمت و دور شدن از فتنه های شیطان دارد.
فرماندار شهرستان خاش نیز گفت: اسلام، دین اخوت، مهر و محبت، گذشت و ایثار است و قریب به 15 قرن از عصر پیامبر اسلام(ص) می گذرد بنابراین کنار گذاشتن جهل، تعصب و کینه توزی ها بزرگترین نعمت است.
حمیدالدین یوسفی افزود: پیامبر اسلام(ص) مبعوث شدند تا اخلاق، معنویت و مهربانی را به جامعه و امت هدیه دهند.
وی ادامه داد: ایمان و ندای توحید و دور شدن از اختلافات و برقراری وحدت و برادری در جامعه سبب کاهش مشکلات، آسیب ها و ناهنجاری ها می شود.
فرماندار خاش تاکید کرد: دنیا مقصد و هدفی مهم برای رسیدن به کامیابی در آخرت است و همگان باید برای سالم رسیدن به مقصد با خدا معامله کنند.
وی ادامه داد: وجود اختلاف در جامعه نتیجه ای جز خسارت و نقصان ندارد بنابراین گذشت و صلح بهترین نعمت برای انجام خدمت و کسب رضایت پروردگار است.
یوسفی افزود: پیشگیری از خسارتها و برقرار کردن صلح میان افراد درگیر در جامعه عملی ارزشمند است که جامعه را به رشد و توسعه می رساند.
علی کرد نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی نیز از تلاش تمام دلسوزان برای حل اختلافات و اقدامات دولت برای توسعه منطقه قدردانی کرد.
به گزارش ایرنا شماری از علما و بزرگان خاش وجود اختلافات را برای جامعه هلاک کننده توصیف و بر ضرورت حفظ وحدت و همگرایی تاکید کردند.
خاش از توابع سیستان و بلوچستان در 185 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز این استان واقع شده است.
7310**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.