به گزارش ایرنا، علیرضا مختار پور روز دوشنبه در نشست بررسی مسائل فرهنگی و اجتماعی شهرستان پردیس که با حضور طیبه سیاوشی شاه عنایتی نماینده مردم تهران، ری، اسلامشهر، شمیرانات و پردیس در مجلس شورای اسلامی در محل فرمانداری پردیس برگزار شد، اظهار داشت: کتابخانه‎های 30 شهر کشور توسط نهاد کتابخانه هاعی عمومی تجهیز می‌شوند و پردیس هفتمین شهری است که مورد بررسی قرار گرفته است.
وی با اشاره به ظرفیت‌های موجود خاطر نشان کرد: در شرایطی که پروژه‎های نیمه کاره زیادی در سطح کشور داریم، صحبت از احداث جدید پذیرفته نیست.
مختار پور تصریح کرد: باید ادارات، مدارس، مساجد و مجتمع‌های مسکونی بزرگ بخشی از فضای خود را به کتابخانه تخصیص بدهند که در این زمینه نهاد کتابخانه های عمومی کشور با مشارکت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کتابخانه‌ها را تجهیز می‌کند.
وی ادامه داد: کمک به تکمیل پروژه‌های کتابخانه بالای 70 درصد، راه‌اندازی سامانه امانت‌کتاب از منزل و ارسال کتاب با پیک و توزیع کتاب در مدارس با مشارکت معلمین و دانش آموزان توسط نهاد کتابخانه های عمومی بخشی از برنامه‌های در دست اقدام برای گسترش فرهنگ کتابخوانی و افزایش سرانه مطالعه کتاب است.
دبیر کل نهاد کتابخانه های عمومی کشور با تاکید برتغییر کاربری کتابخانه‌های کشور خاطر نشان کرد: سالن‌های مطالعه در کتابخانه‌های دنیا به مراکز فرهنگی تبدیل شده که حضور مستمر کودکان، نوجوانان، زنان و مردان در کتابخانه و ارتباط بیشتر با کتاب و کتابخوانی نقش مهمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد.
مختار پور اظهار داشت: فرهنگ سازی برای مطالعه در 3 حوزه خانواده، رسانه و مدرسه اولویت دارد که متاسفانه در کشور ساعت مطالعه در مدارس به 15 دقیقه در زمان کلاس ادبیات کاهش یافته است.
تهرام/9441//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.