دکتر فریبرز راشدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تمام امکانات بهداشتی درمانی سیستان و بلوچستان با توجه به در پیش رو بودن راهپیمایی عظیم اربعین حسینی برای ارائه خدمات مطلوب به زائران پاکستانی فراهم است.
وی ادامه داد: زائران پاکستانی اربعین حسینی به محض ورود به کشور از طریق مرز میرجاوه توسط تیم های سلامت دانشگاه علوم پزشکی مستقر در مرز از لحاظ مسائل بهداشتی مورد غربالگری قرار گرفته و واکسیناسیون فلج اطفال دریافت می کنند.
دبیر کمیته بهداشت و درمان ستاد اربعین سیستان و بلوچستان ادامه داد: چهار هزار و 365 زائر پاکستانی در این مدت توسط پزشکان مستقر در مرز میرجاوه و 873 نفر نیز توسط نیروهای اورژانس ویزیت شده اند.
وی افزود: 19 زائر پاکستانی در این مدت با توجه به شدت بیماری توسط نیروهای اورژانس به بیمارستان های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی منتقل و تحت درمان قرار گرفتند.
به گزارش ایرنا استان سیستان و بلوچستان تنها راه ارتباطی پاکستان به حوزه آسیای میانه، اروپا و نیز کشور عراق و قلب آن یعنی کربلا است که مرز این استان پس از پیروزی انقلاب اسلامی به روی زوار پاکستانی برای رسیدن به این قلب زمین باز شده است.
زوار پاکستانی در راه رسیدن به معشوق پا بر خاک سیستان و بلوچستان گذاشته و گاه شبی را در این استان سپری می کنند.
فرهنگ غنی و عشق و علاقه مردم ایران زمین به ویژه مردم دیار نخل و آفتاب به سرور و سالار شهیدان سبب شده تا از این کاروان ها همچون برادر و میهمانی عزیز پذیرایی کنند تا احساس غربت نداشته باشند.
زوار پاکستان از مرز میرجاوه واقع در 75 کیلومتری شرق زاهدان وارد استان سیستان و بلوچستان می شوند.
ایران اسلامی از طریق استان سیستان و بلوچستان افزون بر 900 کیلومتر با کشور پاکستان و 300 کیلومتر با کشور افغانستان مرز زمینی دارد.
7316**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.