به گزارش ایرنا حمیدالدین یوسفی دوشنبه شب در نشست اعضای تنظیم بازار خاش اظهار داشت: تشکیل تیم های بازرسی و نظارت دستگاههای اجرایی در شرایط بحران و مقابله با سودجویان ضروری است.
وی با قدردانی از تلاش های مسئولان در مبحث حل معضلات صف های طولانی گاز، بنزین و مدیریت درست در توزیع و عرضه مناسب این مواد سوختی افزود: رسانه ای کردن برخوردها با متخلفان و تشویق کاسبان منصف در کنار اعلام نرخ نامه ها باید مورد توجه باشد.
فرماندار خاش گفت: مسئولان در مبحث حل مشکلات مردم و کمک به مایحتاج و نیازهای اقشار جامعه با کسی نباید شوخی داشته باشند و با جدیت و قاطعیت متخلفان جریمه شوند.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت خاش گفت: نشست های ستاد تنظیم بازار در این شهرستان با دغدغه های ویژه فرماندار و مسئولان با هدف رفع مشکلات مردم و تامین نیازهای اقشار جامعه تشکیل می شود.
مهدی اسماعیلی اظهار داشت: در ماه های اخیر قیمت برخی کالاهای اساسی ویژه سبد خانوارها با روند افزایشی مواجه شده است.
وی با اعلام اینکه قیمت هر بار آجر در پای کوره 730 هزار تومان است افزود: در مبحث قیمت بالای عرضه مصالح ساختمانی و قیمت آجر، شن و ماسه باید شاخص هایی را در نظر گرفت که کامیون داران و سایر تولید کنندگان ضرر نکنند و از طرفی رضایت مردم هم مورد توجه باشد.
نوراحمد هاشمزهی مدیر اتاق اصناف خاش هم گفت: در 6 ماهه نخست امسال حدود 2 هزار و 400 بازرسی از اصناف این شهرستان انجام و برای بیش از 200 واحد متخلف صنفی پرونده تشکیل شده است.
محمد صدیقی از اصناف با سابقه خاش از نحوه تامین و عرضه کالاهای اساسی در ایام پایانی سال، ماه مبارک رمضان و نیز ماههای اخیر امسال گزارشی ارائه کرد و افزود: عرضه کالاهای اساسی با قیمت ارزان و پیشگیری از احتکار، قحطی کالا و مقابله با سودجویان مورد توجه بازاریان منصف شهرستان بوده است.
وی ملزم کردن عمده فروشان را برای عرضه کالا به صورت فروش خرد، تدبیر برای مقابله با بحران حمل و بارگیری کالاها، کمک به تامین کالا با همکاری دولت و قیمت های مصوب را از اولویت های مهم عمده فروشان شهرستان خاش عنوان کرد.
به گزارش ایرنا با توجه به اینکه اکثر مرغداری های خاش به تدریج مرغ تولیدی خود را به بازار عرضه می کنند، تاکید شد که قیمت هر کیلو مرغ در واحدهای مرغداری و بازار آزاد این شهرستان بین هفت هزار تا 8 هزار و 200 تومان به فروش برسد.
پیگیری برای رفع مشکلاتی سوختی، کرایه کامیون داران، تقویت بازرسی و نظارت ها، بحث و تبادل نظر برای بررسی قیمت حمل آجر و شن و ماسه در خاش از مبداء تا مقصد شهر، نقاط روستایی و مراکز بخشها در کنار تامین نیازهای فروشندگی های تعاون روستایی و عشایری از تصمیمات این نشست بود.
خاش از توابع سیستان و بلوچستان در 185 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز این استان واقع شده است.
7310**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.