علی خانقائی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سالیانه خیل عظیم زائران و عاشقان ابا عبدالله الحسین (ع) پاکستان از طریق پایانه مرزی میرجاوه وارد کشور می شوند و از مسیرهای تعیین شده به عراق سفر می کنند.
وی ادامه داد: انتظار می رود تعداد این زائران تا پایان ایام سوگواری امام حسین (ع) در اربعین به 70 هزار نفر برسد.
رئیس کمیته حمل و نقل ستاد اربعین سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به درصد بالای تردد مسافر و زائر از پایانه مرزی میرجاوه اقدامات مناسبی در زمینه ساخت و ساز و بهسازی آن در حال انجام است.
خانقائی بیان کرد: امسال نیز همانند سنوات گذشته مجموعه بزرگ راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان همگام با دیگر استان های کشور با تمام توان در راستای تسهیل ورود و تردد زوار و عشاق امام حسین (ع) تلاش می کند.
به گزارش ایرنا استان سیستان و بلوچستان تنها راه ارتباطی پاکستان به حوزه آسیای میانه، اروپا و نیز کشور عراق و قلب آن یعنی کربلا است که مرز این استان پس از پیروزی انقلاب اسلامی به روی زوار پاکستانی برای رسیدن به این قلب زمین باز شده است.
زوار پاکستانی در راه رسیدن به معشوق پا بر خاک سیستان و بلوچستان گذاشته و گاه شبی را در این استان سپری می کنند.
فرهنگ غنی و عشق و علاقه مردم ایران زمین به ویژه مردم دیار نخل و آفتاب به سرور و سالار شهیدان سبب شده تا از این کاروان ها همچون برادر و میهمانی عزیز پذیرایی کنند تا احساس غربت نداشته باشند.
زوار پاکستان از مرز میرجاوه واقع در 75 کیلومتری شرق زاهدان وارد استان سیستان و بلوچستان می شوند.
ایران اسلامی از طریق استان سیستان و بلوچستان افزون بر 900 کیلومتر با کشور پاکستان و 300 کیلومتر با کشور افغانستان مرز زمینی دارد.
7316**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.