محسن حیدری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طوفان لوبان یک پدیده هواشناسی دریایی است که در اثر افزایش دمای آب اقیانوس و تشکیل مرکز کم فشار قدرتمند بر روی دریا شکل می گیرد و انرژی خود را از آب اقیانوس و رطوبت هوا دریافت می کند.
وی افزود: نحوه تضعیف این طوفان عملکردی برخلاف شرایط تشکیل آن دارد، یعنی وقتی منابع تشیکل دهنده و تقویت کننده این پدیده که مهمترین آن آب اقیانوس است با رسیدن طوفان به ساحل حذف شود به طور طبیعی طوفان از بین می رود.
مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه وزش بادهای سهمگین، افزایش ارتفاع امواج دریا و ریزش بارش های سنگین از ویژگی های طوفان های حاره ای است، افزود: در زمان فعالیت طوفان های حاره ای تا مسافت طولانی از محل شکل گیری این پدیده، دریا مواج و متلاطم است به نحوی که امکان انجام فعالیت های دریایی در بخش وسیعی از دریا وجود ندارد.
حیدری ادامه داد: طوفان لوبان خطری برای سواحل سیستان و بلوچستان نداشت اما برای دریانوردان فرا ساحلی این استان که در بخش های مختلف اقیانوس هند فعالیت می کنند بسیار خطرناک و نگران کننده بود.
مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: هشدارهای هواشناسی سبب شد تا این افراد با اطلاع کامل از شرایط اقیانوس، فعالیت های دریایی خود را در محدوده طوفان لغو یا به زمان دیگری موکول کنند که در غیر این صورت امکان حوادث دریایی زیادی وجود داشت.
وی با اشاره به آخرین وضعیت سواحل سیستان و بلوچستان گفت: دریای عمان برای روزهای پیش رو به نسبت چند روز اخیر که ارتفاع موج به 290 سانتی متر رسید آرام تر است و از ارتفاع موج کاسته می شود.
9908**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.