کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: دمای هوای سیستان و بلوچستان از دوشنبه تا اوایل هفته آینده حدود 4 تا 7 درجه در سطح استان کاهش می یابد .

علی ملاشاهی در گفتگو با خبرنگار ایلنا، اعلام کرد: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی و مدل‌های جوی از بعدازظهر یکشنبه تا اواخر وقت دوشنبه شرایط برای وقوع اولین رگبار باران پاییزی همراه با رعدوبرق و بادشدید لحظه ای در استان فراهم است. 

وی افزود: با تمرکز بارش‌ها در نواحی مرکزی استان (بزمان و خاش تا زاهدان) انتظار می‌رود لغزندگی جاده ای و احتمال پرآب شدن موقتی مسیل ها و رودخانه های فصلی افزایش یابد.

ملاشاهی بیان کرد: با تشدید جریانات شمالی روز دوشنبه تا صبح چهارشنبه، در زابل، زهک، هیرمند، هامون، نیمروز و مرز شرقی ( میرجاوه تا سراوان) و نوارغربی ( شورگز تا زرآباد) وزش باد شدید و گردوخاک، کاهش دید و کاهش کیفیت هوا رخ خواهد داد که این شرایط با شدت کمتر در سایر نقاط استان پیش بینی می شود.

کارشناس هواشناسی  سیستان و بلوچستان اذعان داشت:دمای هوای استان از دوشنبه تا اوایل هفته آینده حدود 4 تا 7 درجه در سطح استان کاهش می یابد و در نقاط سردسیر مرکزی استان احتمال رخداد دمای کمینه حدود 0 تا 2- وجود دارد. 

ملاشاهی عنوان کرد:مردم استان از اسکان و تردد درحاشیه مسیل ها، ارتفاعات و ساختمان های فرسوده خودداری کنند.

وی ضمن تاکید بر تامین و توزیع منابع انرژی نظیر نفت و گاز طی چند روز آینده، افزود: گلخانه داران اقدامات لازم جهت جلوگیری از سرمازدگی محصولات خود را انجام دهند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.