رضا راحت دهمرده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سه هزار و 651 واقعه این مدت مربوط به وفات مردان و 2 هزار و 758 واقعه مربوط به وفات زنان بوده است.
وی ادامه داد: پنج هزار و 118 واقعه در مهلت قانونی ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل تعداد 518 واقعه کاهش داشته است.
مدیر کل ثبت ‌احوال سیستان و بلوچستان تاکید کرد:‌ یکی از اهداف اصلی سازمان ثبت احوال ثبت به موقع وقایع حیاتی از جمله ثبت فوت است که با استفاده از ظرفیت های قانونی و همچنین همکاری سیار دستگاههای ذیربط نسبت به آن اقدام می شود.
وی محصور نبودن آرامستان ها در روستاها و شهرهای سیستان و بلوچستان را یکی از دلایل ثبت نشدن به موقع وقایع وفات اعلام کرد و افزود: بیشترین مشکل در زمینه ثبت فوت در مناطق روستایی این استان بوده و این امر مستلزم همکاری بیشتر دهیاران، شوراها و مسئولان خانه‌های بهداشت برای اعلام به موقع واقعه فوت است.
دهمرده تصریح کرد: از مردم انتظار می‌ رود مراتب فوت هر یک از بستگان خود را ظرف 10 روز از تاریخ فوت به ادارات ثبت ‌احوال اعلام کنند.
به گزارش ایرنا، جمعیت سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود 187 هزار و 502 کیلومترمربع (معادل 5/11 درصد مساحت کشور) بر اساس سرشماری نفوس و مسکن سال 95 با 19 شهرستان به افزون بر 2 میلیون و 775 هزارنفر شامل بیش از 704 هزار و 888 خانوار رسیده است.
این استان از 2 حوزه سیستان در شمال استان شامل شهرستان های زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز و بلوچستان در جنوب با شهرستان های خاش، ایرانشهر، سراوان، سیب و سوران، مهرستان، دلگان، فنوج، قصرقند، نیکشهر، سرباز، چابهار و کنارک تشکیل شده است.
7316**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.