معصومه هادی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: قصه گویی پیشینه ای به قدمت تاریخ بشر دارد و در حقیقت علاقه به شنیدن قصه را خداوند در نهاد انسان قرار داده است.
وی ادامه داد: از آنجایی که مفاهیمی نظیر دوستی، صبر، عشق، محبت و غیره در قالب قصه گویی انتقال داده می شود بیست و یکمین جشنواره بین المللی قصه گویی با رویکرد تمرین زندگی و ارائه قصه هایی از دل قصه زندگی انسان مورد توجه قرار گرفته است.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان افزود: علاقه‌ مندان به هنر قصه ‌گویی این استان تا 25 شهریور فرصت دارند فیلم ‌قصه‌ های خود را در سایت جشنواره به نشانی www.kanoonfest.ir بارگذاری کنند.
وی توسعه و ترویج فرهنگ قصه گویی، ایجاد زمینه برای ارتقای دانش نظری و تبادل تجربیات مفید و موثر میان قصه گویان ایرانی و خارجی، کارشناسان و اساتید حوزه ی قصه و قصه گویی، احیای سنت قصه گویی با حضور اقشار مختلف مردم و قصه گویان در جشنواره، برنامه ریزی در راستای تبیین و ترویج روش های نوین در اجرای قصه گویی و مشارکت مردم و ترویج فرهنگ قصه گویی به عنوان یک ابزار ارتباطی و فرهنگساز در جامعه را از مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره عنوان کرد.
هادی افزود: فراخوان این رویداد فرهنگی و هنری از سوی کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان منتشر شده تا شرکت‌ کنندگان تجربه‌ های قصه‌ گویی خود را در سه بخش تخصصی، عمومی و علمی که به ترتیب قصه ‌گویی، فیلم 90 ثانیه‌ ای و مقاله‌ نویسی محک بزنند.
وی بیان کرد: در بخش تخصصی قصه‌ گویی دختران و پسران14 تا 18 سال، زنان و مردان 18 سال به بالا و مادر بزرگ ‌ها و پدربزرگ ‌هاست.
به گزارش ایرنا هم اینک 28 مرکز ثابت و یک مرکز سیار کانون های پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سیستان و بلوچستان وجود دارد که حدود 42 هزار عضو این کانون ها سالانه از 44 ویژه برنامه متنوع فرهنگی، هنری، ادبی، دینی و علمی این نهاد در استان بهره مند می شوند.
7316**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.