دکتر علی احسان صالح روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: 114 تن در سوانح درون و برون شهری سه ماهه نخست سال گذشته جان باختند که این آمار در فصل بهار امسال به 93 تن تقلیل یافت.
وی یادآوری کرد: شمار متوفیان سوانح درون شهری افزایش اندکی داشته است و از 14 تن به 15 متوفی در سه ماهه نخست امسال رسیده است.
مدیرکل پزشکی قانونی همدان ادامه داد: اما فوت ناشی از تصادف در جاده های برون شهری سیر نزولی در پیش گرفته و با 16 تن کاهش به 57 نفر رسیده است.
صالح بیان کرد: 11 تن در مسیر های روستایی و 16 تن در سایر مسیرها، در سال گذشته جان باختند که این آمار به ترتیب به سه و 19 تن در سه ماهه اول امسال رسیده است.
وی درباره جنسیت متوفیان سوانح رانندگی همدان گفت: 25 زن و 68 مرد در این مدت زمان در جاده ها و معابر این استان جان خود را از دست دادند.
مدیرکل پزشکی قانونی همدان افزود: شمار متوفیان سه ماهه نخست امسال در بخش زنان سه تن و در بخش مردان 18 تن کاهش داشته است.
صالح افزود: یکهزار و 884 نفر از ابتدای سالجاری تا پایان خرداد در سوانح جاده ای مجروح شدند که یکهزار و 290 تن از آنها مرد و مابقی زن بودند.
وی ادامه داد: تعدا مجروحان سوانح رانندگی نیز نسبت به فصل بهار سال گذشته روند نزولی داشته و 74 نفر کاهش را نشان می دهد.
سال گذشته 505 تن در سوانح رانندگی درون و برون‌شهری این استان جان خود را از دست دادند که نسبت به سال 95 که 509 تن بود، یک درصد کاهش داشت.
همچنین سال گذشته هفت هزار و 372 تن در سوانح جاده این استان مجروح شدند.
7526/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.