رسول روشنی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این در حالی است که در سال پیش از آن، 644 نفر بر اثر سوانح رانندگی شهری و جاده ای در آذربایجان غربی جان خود را از دست داده بودند.
وی اضافه کرد: تلفات سوانح رانندگی در سال 1396 نسبت به سال پیش از آن 39 نفر بیشتر شده که امیدواریم با اجرای طرح های فرهنگی، این روند در سال جاری معکوس شود.
وی اظهار کرد: بیشترین تلفات حوادث رانندگی مربوط به جاده های برون شهری با سهم 421 موردی و 62 درصدی است.
وی بیان کرد: 134 مورد از جان باختگان سوانح رانندگی در سال گذشته در مسیرهای درون شهری و 127 مورد مربوط به موارد غیرترافیکی /خارج از حریم راه و زمان تصادف تا فوت بیشتر از 30 روز/ بود.
وی ادامه داد: فوت یک نفر نیز در پرونده های مربوط به سوانح رانندگی در سال گذشته نامعلوم گزارش شده است.
مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان غربی با اشاره به سهم 82 درصدی مردان در تلفات سوانح رانندگی در استان طی سال گذشته گفت: پارسال شاهد فوت 558 نفر مرد و 125 نفر زن در سوانح رانندگی در استان بودیم.
روشنی افزود: در سال گذشته همچنین 12 هزار و 869 نفر مصدوم سوانح رانندگی در آذربایجان غربی ثبت شد که 12.5 درصد بیشتر از سال 1395 بود.
وی اضافه کرد: از این تعداد 9 هزار و 409 نفر شامل 73 درصد مرد و سه هزار و 460 نفر شامل 27 درصد زن بودند.
به گزارش ایرنا سالانه حدود 18 هزار نفر در کشور بر اثر سوانح رانندگی جان خود را از دست می دهند که حدود سه درصد آن در آذربایجان غربی اتفاق می افتد.
اداره کل پزشکی قانونی مرجع رسمی ارائه آمارهای فوت در حوادثی نظیر سوانح رانندگی، سوختگی، مسمومیت با مونواکسید کربن و بررسی موارد مختلف فوت را به ویژه در موارد مشکوک است.
8137/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.