به گزارش ایرنا امام جمعه خاش سیستان و بلوچستان گفت: حضرت ابی عبدالله الحسین (ع) و یاران گرانقدرشان در حادثه کربلا به انسانیت درس آزادگی، شجاعت، وفادارای به اسلام و تسلیم نشدن در مقابل ظلم دادند.
حجت الاسلام غلامرضا دهقان اظهار داشت: به واسطه وقوع حادثه کربلا و ریخته شدن خون فرزندان رسول الله (ص)، پرچم اسلام در دنیا برافراشته شده و هم اینک بعد از گذشت قرن ها نام، یاد و نهضت عاشورایی امام حسین و یاران ایشان زنده است.
امام جمعه خاش با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و فرا رسیدن فصل بازگشایی مدارس افزود: انقلاب اسلامی ایران بر مبنا و شاخص های قیام عاشورا شکل گرفته است.
وی بر اهمیت و ضرورت توجه به کیفیت در آموزش ها از سوی متولیان آموزشی و نیز فراگیری تحصیل و علم از سوی دانش آموزان را خواستار شد.
حجت الاسلام دهقان همچنین با اشاره به اینکه مجمع عمومی سازمان ملل بزودی تشکیل و سران کشورها در آن شرکت می کنند، گفت: حضور و شرکت رئیس جمهور کشورمان در این مجمع فرصتی مهم برای دفاع از مظلومیت های ملت ما و آگاه کردن دولتها و ملت های جهان از ظلم آمریکا و هم پیمانان جنایتکارشان است.

**حمله به کنسولگری ایران در بصره کار عوامل آمریکا وعربستان بود.
امام جمعه ایرانشهر در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با محکوم کردن حمله به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در بصره گفت: عوامل آمریکایی و عربستانی از تظاهرات آرام مردم سوء استفاده کردند و با این حرکت زشت خود سعی بر ایجاد اختلاف میان 2 ملت ایران و عراق را داشتند.
حجت‌الاسلام سید شجاع الدین ابطحی افزود: هوشیاری 2 ملت بویژه مردم با بصیرت بصره موجب خنثی شدن این توطئه شد.
وی از مسئولان خواست تا زمینه حضور زائران اربعین امام حسین علیه السلام به کربلای معلی را به بهترین نحو فراهم کنند.
7310**7314**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.