علیرضا نورا روز پنجشنبه در حاشیه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته مقرر شده 650 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری در 2 مرحله برای این استان اختصاص یابد که در مرحله نخست آن 485 میلیارد تومان تخصیص یافته است.
وی افزود: این تسهیلات یارانه دار و تلفیقی از صندوق توسعه ملی و منابع اعتباری بانک های عامل است که در مناطق مرزی با سود چهار درصد و در مناطق غیر مرزی با نرخ کارمزد 6 درصد اعطا می شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون حدود 591 میلیارد تومان طرح یعنی بیش از اعتبار تخصیصی به استان به بانک ها معرفی شده که در دست بررسی است و از این نظر در رتبه های برتر کشور قرار داریم.
نورا اضافه کرد: در این راستا با اقدامات خوب انجام شده از اردیبهشت امسال تاکنون حدود 200 میلیارد تومان تسهیلات جذب و مصوب بانک ها شده و حدود 100 میلیارد تومان نیز در مرحله پرداخت و امضای قرارداد است.
وی ادامه داد: همچنین برای جذب بهینه این تسهیلات مقرر شد بیش از 200 میلیارد تومان تسهیلات نهادهای حمایتی بهزیستی، بنیاد شهید و کمیته امداد با اولویت توسط بانک ها پرداخت شود.
معاون استاندار سیستان و بلوچستان افزود: با توجه به اینکه بیش از هزار و 500 طرح از نهادهای حمایتی به کارگروه ملی معرفی شده که تعدادی از این طرح ها به استان برگشت شده در این نشست تاکید شد که طرح‌های نهادهای حمایتی با اولویت توسط بانک های عامل پرداخت شود.
نورا ابراز امیدواری کرد در فرصت باقیمانده بتوان تسهیلات باقی مانده را جذب کرد.
معاون استاندار سیستان و بلوچستان افزود: علاوه بر 485 میلیارد تومان تخصیصی مرحله نخست تسهیلات اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری 165 میلیارد تومان دیگر نیز در مرحله دوم تخصیص خواهد یافت.
وی افزود: هفته آینده در نشست وزارت تعاون با استانداران سراسر کشور وضعیت و میزان جذب تسهیلات برای اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری بررسی و احتمالا اعتبارات مرحله دوم اختصاص یابد.
نورا تاکید کرد: روند بررسی طرح ها در سیستان و بلوچستان با جدیت دنبال می شود به طوری که دستگاه‌های اجرایی هم مکلف شدند تا حصول نتیجه همراه با متقاضی در سیستم بانکی طرح‌ها را رصد ‌کنند.
وی افزود: بانک ها نیز متعهد شدند طرح هایی که مصوب شده را با سهل ترین روش و تضمین حداقلی پرداخت کنند.
معاون استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: با اختصاص و پرداخت این اعتبارات اتفاقات مهم در حوزه اشتغال زایی استان رقم خواهد خورد به طوری که حدود 14 هزار شغل ایجاد می شود.
به گزارش ایرنا بر اساس سرشماری نفوس و مسکن سال 95 جمعیت سیستان و بلوچستان با 19 شهرستان به 2 میلیون و 775 هزار و 14 نفر شامل 704 هزار و 888 خانوار گزارش شده است که بیش از 51 درصد جمعیت یعنی یک میلیون و 427 هزار و 332 نفر آنان ساکن نقاط روستایی استان هستند.
7316 **6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.