به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی روز یکشنبه در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان ایلام، با بیان اینکه مرحله دوم تسهیلات باید وارد فاز اجرایی شود، اظهار داشت: جذب کامل سهم استان در حوزه اشتغال بیانگر اراده مدیران دستگاه های اجرایی و بانک هاست که می توانند با تلاش، بسیاری از مشکلات پیش رو را رفع کنند.
وی افزود: خواستار حفظ و ادامه فعالیت مدیران کنونی هستیم اما مدیران هم باید به گونه ای عمل کنند که با فعالیت خود موانع را از سر راه بردارند.
استاندار ایلام یادآور شد: با تلاش های صورت گرفته در راستای استفاده از تسهیلات اشتغال رتبه استان از 27 به پنج استان برتر کشور صعود کرده و جذب کل اعتبارات در مرحله نخست برای تبیت اشتغال از جمله پروژه های دارای مشکل، معوقات و بدهی ها بوده و اکنون لزوم جذب به موقع مرحله دوم این اعتبارات تعریف پروژه های جدید، صدور پروانه های بی نام و استفاده از ظرفیت بخش های کشاورزی، گردشگری و پتروشیمی است.
سلیمانی دشتکی در بخش دیگری از سخنانش افزود: استان در حوزه گردشگری دارای ظرفیت بسیاری است اما مغفول مانده و قابل دفاع نیست و باید با برنامه ریزی مناسب این عقب ماندگی در اولین فرصت جبران و باعث ایجاد اشتغال دائم شود.
وی با انتقاد از عملکرد حوزه گردشگری استان تصریح کرد: عملکرد حوزه گردشگری استان در زمینه جذب تسهیلات اشتغالزایی قابل دفاع نیست و ضعف های زیادی در این زمینه داریم که باید آنها را پوشش دهیم.
به گفته استاندار ایلام دستگاه های خدمت رسان از جمله کمیته امداد باید در شیوه پرداخت وام تجدید نظر کرده و تمرکز را از مشاغل خانگی به سمت و سوی ایجاد اشتغال پایدار تغییر دهد.
سلیمانی دشتکی تصریح کرد: در زمینه تثبیت اشتغال فعلی در استان به خوبی عمل شده است اما بطور قطع در این زمینه نقدهایی هم به عملکرد ما وارد است که در مراحل بعدی باید آنها را پوشش دهیم.
7180/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.