به گزارش ایرنا عبدالجلیل شهنوازی روز سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: در زمینه اجرای طرح تفصیلی در کشور و هم در زاهدان بحث های مختلفی وجود دارد که تخلفاتی مانند تراکم فروشی را شامل می شود.
وی افزود: براساس آسیب شناسی انجام شده در پنجمین شورای شهر زاهدان مشخص شد که این گونه تخلفات زیاد است و قسمت زیادی از درآمدهای شهرداری از طریق همین تخلفات تامین می شود.
رئیس شورای شهر زاهدان با بیان اینکه در زمینه اجرای صحیح طرح تفصیلی این شهر، شهرداری نظارت خوبی ندارد، ادامه داد: در شورای شهر این موضوع را پیگیری کردیم و مصوبه ای به شهرداری ابلاغ شد تا از این تخلفات جلوگیری شود.
وی تصریح کرد: هم اینک اولویت ما اجرای طرح تفصیلی موجود است و در صورتی که ایرادی در این طرح وجود داشته باشد شورای شهر پیشنهاد و انتقاد خود را در کمیسیون ماده 5 معماری و شهرسازی و همچنین شورای عالی شهرسازی در تهران اعلام می کند تا تغییراتی که لازم است در این طرح تصویب شود.
شهنوازی اظهار داشت: ما معتقدیم رشد افقی شهر زاهدان، کار را برای شهرداری و دستگاه های خدمات رسان سخت کرده به همین دلیل لازم است موضوع افزایش طبقات در طرح تفصیلی این شهر مد نظر قرار گیرد.
وی ادامه داد: ما این موضوع را با مشاوران طرح جامع و تفصیلی مطرح کردیم و تصویب آن در وزارت راه و شهرسازی در حال انجام است.
رئیس شورای شهر زاهدان خاطر نشان کرد: در نشست هایی که با سرمایه گذاران و انبوه سازان سیستان و بلوچستان داشتیم همه آنها تقاضای افزایش طبقات در شهر زاهدان را داشتند.
وی تصریح کرد: سرمایه گذاری در بخش مسکن با توجه به گران بودن زمین در زاهدان نیازمند افزایش طبقات است و اگر این اتفاق نیفتد خود به خود تخلف از طرح تفصیلی انجام می شود.
شهنوازی اظهار داشت: متاسفانه جرایم تخلف از طرح تفصیلی در قانون به گونه ای پیش بینی شده که بازدارنده نیست و پرداخت آن برای سازنده متخلف از نظر اقتصادی مقرون به صرفه است.
9908**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.