گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت و گو با جماران؛

سلیمی‌نمین: ادعای دو نماینده مجلس مبنی بر دوتابعیتی بودن روحانی، مغایر با مصالح ملت و رهنمودهای رهبری است

قطعاً حرکت دو نماینده مجلس را کار ناپسندی می دانم که مغایر با مصالح ملت و رهنمودهای رهبری است. این آقایان اگر به مصالح کشور می اندیشند، نباید این گونه عمل کنند. اگر آنها از رهبری پیروی می کنند و ایشان را پیری صاحب تدبیر می دانند، باید از این تدبیر پیروی کنند.

پایگاه خبری جماران: در حالی که ماجرای مدیران دوتابعیتی از سوی برخی نمایندگان مجلس پیگیری می شود، دو نماینده مجلس در آستانه حضور رئیس جمهور طی اظهاراتی عجیب مدعی شدند که یک مقام بالاتر از وزیر نیز دارای تابعیتی دوگانه است.

این ادعا که متوجه به رئیس جمهور شده در حالی مطرح می شود که حسن روحانی از ابتدای انقلاب تاکنون همواره در جایگاه های حساسی از مسئولیت قرار داشته و فردی ناشناخته نیست اما تابه‌حال چنین ادعایی علیه او مطرح نشده بود. اینکه تا چه اندازه می توان هجمه های تازه علیه رئیس جمهور را تلاش برای کشف حقیقت ارزیابی کرد یا یک تسویه حساب سیاسی، باید منتظر ارائه مستندات از سوی مدعیان ماند.

در همین رابطه، خبرنگار جماران نظر یک فعال اصولگرا را جویا شده است.

 

عده ای تلاش می کنند که ظرفیت های قانونی را در فضای آلوده ای قرار دهند

عباس سلیمی نمین در گفت و گو با خبرنگار جماران درباره ادعای دو نماینده مجلس مبنی بر دوتابعیتی بودن رئیس‌جمهور گفت: در آستانه حضور ریاست محترم جمهوری در مجلس، طبیعتاً جریاناتی که مخالف سلامت کشور و روبه جلوبودن دموکراسی در کشور هستند، تلاش می کنند که این روند را برهم بزنند. مجلس و قوه ‌مجریه به عنوان دو رکن، وظایفی دارند که انجام آن می تواند در چارچوب قانون، مصالح جامعه را تضمین کند.

وی افزود: عده ای تلاش می کنند که ظرفیت های قانونی را در فضای آلوده ای قرار دهند. افرادی که چنین کاری کردند، طبیعتاً هیچ توجه ای به رهنمود رهبری نداشتند. رهبری در آستانه حضور رئیس‌جمهوری در مجلس، هم مجلس را به رعایت شئون ریاست جمهوری و هم ریاست‌جمهوری را به رعایت شئون مجلس دعوت کردند. این بدان معناست که این دو رکن می توانند ضمن احترام متقابل، کارخود را به خوبی و در فضایی متین پیش ببرند و اطمینان خاطری به جامعه دهند که همه ظرفیت ها برای حفظ منافع جامعه به کار گرفته می شوند و در این وادی هیچ ملاحظه ای صورت نخواهد گرفت.

 

قطعاً حرکت دو نماینده مجلس کار ناپسندی بود که مغایر با مصالح ملت و رهنمودهای  رهبری است

این فعال سیاسی اصولگرا در ادامه گفت: برخی می خواهند فضایی ایجاد کنند که به جای تعامل منطقی و قانونی، هیاهو و درگیری در مجلس صورت گیرد. من قطعاً این حرکت دو نماینده مجلس را کار ناپسندی می دانم که مغایر با مصالح ملت و رهنمودهای  رهبری است. این آقایان اگر به مصالح کشور می اندیشند، نباید این گونه عمل کنند. اگر آنها از رهبری پیروی می کنند و ایشان را پیری صاحب تدبیر می دانند، باید از این تدبیر پیروی کنند. من هیچ پیروی از مصالح و تدابیر رهبری در این قضیه نمی بینم.

وی بیان کرد: این کار حتماً توسط عناصر نفوذی و با واسطه صورت می گیرد، یعنی امکان دارد یک نماینده با چند واسطه تحت تأثیر فضایی قرار گیرد که عناصر نفوذی انجام می دهند و باعث جوی ملتهب در مجلس و کشور ایجاد کند.

 

امیدوارم که دولت و مجلس در یک فضای منطقی با هم تعامل کرده و حرف های هم را گوش دهند

سلیمی‌نمین در ادامه گفت: طبیعتاً در آستانه حضور ریاست محترم جمهوری در مجلس شورای اسلامی، هر انسان دارای تحلیل سیاسی متوجه می شود که چنین حرکتی در جهت آشفته سازی فضای مجلس است. در حالی که تنها در یک فضای آرام است که رئیس‌جمهور می تواند نقطه نظرات مجلس را دریافت کند و اگر خطاهایی در دولت است، تنها با یک تعامل و روشی منطقی است که می توان این خطاها را اصلاح کرد.

وی در پایان گفت: قطعاً چنین اظهاراتی در رئیس‌جمهور نیز تاثیری سوء خواهد داشت. زیرا او هم یک انسان است و ممکن است برخی کارها صورت گیرد که او را از فضای تدبیر و منطقی خارج کند. البته امیدوارم برخورد اشتباهی که این دو نماینده انجام دادند، تاثیر سویی روی رئیس‌جمهور نگذارد و فردا، دولت و مجلس در یک فضای منطقی با هم تعامل کرده و حرف های هم را گوش دهند و به کمک همدیگر در رفع مشکلات کشور بکوشند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.