یادداشت پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

یادداشت/

مذاکره با ترامپ، اشتباهی بزرگ

پایگاه خبری جماران، این روزها ترامپ در حالی سخن از مذاکره می گوید که در نگاه جامعه جهانی از کمترین پایبندی به تعهدات برخوردار نیست. خروج یک جانبه و ظالمانه از برجام تنها یک نمونه از این بی تعهدی است. 

ترامپ نشان داده است که یک کاسب است. چانه می زند. با دست پس می زند و با پا پیش می کشد. حالا که اعراب را دوشیده است، تنها و تنها هدفش دوشیدن ماست. اصلا ترامپ به همه دنیا به چشم گاو های شیرده نگاه می کند. 

در مقابل چنین کسی، صداقت ، حماقت است. قیمت خود را نباید پایین آورد، ترامپ خود باز می گردد. ترامپ وزنه تعادلش جذب سرمایه است. و در این راه اخلاق و اصول انسانی را نمی شناسد و دقیقا به همین دلیل سخن گفتن با او بازی کردن در میدانی است که او تعریف کرده است. 

ما تا به ترامپ نشان ندهیم که بازی های او ، ما را به زمین نمی زند ، مذاکره با او تنها به برد جمهوری خواهان در انتخابات کنگره آمریکا تمام خواهد شد و بعد از آن هیچ فایده ای برای ما نمی ماند.

مثال روشن آن کره شمالی است که از مذاکره با آمریکا دست آوردی کمتر از هیچ به دست آورده است. 

ترامپ پس از خروج از برجام ، حالا درصدد است تا هیمنه ما را هم بشکند. ما را متزلزل نشان دهد. به نوعی بی ثباتی را در ایران اعلان کند. 

مذاکره با ترامپ قبل از بازسازی اقتصاد و ایجاد انسجام ملی اشتباهی تاریخی است. 

برخی معتقدند ترامپ با این سخنان در صدد ایجاد نوعی دو دستگی در میان ماست. به نظر من ترامپ حتی چنین هدفی را هم مد نظر ندارد، او در مرحله اول به تملک حوزه های اقتصادی ما چشم دارد و در مرحله دوم می خواهد خود را در پیروز انتخابات پیش رو قرار دهد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.