پایگاه خبری جماران: دیروز در جمع دوستان، بحث درباره پیشنهاد آمریکا به ایران مبنی بر مذاکره بدون پیش شرط بود و اینکه ایران با این پیشنهاد چگونه برخورد کند. 

یکی از دوستان که با فضای آمریکا آشنای زیادی دارد و مدتی را هم در آنجا بوده، تحلیل دیگری از اوضاع و احوال ترامپ داشت که با داشته های عمومی ما متفاوت است. من در این باره نه متخصص هستم و نه اطلاعاتی دارم و نه می توانم نسبت به صحت  آمار های ارائه شده ، اظهار نظر کنم اما به نظرم رسید این نکته و تحلیل را با شما در میان بگذارم تا اهل فن آن را بستر تحلیل صحیح کنند. 

دوستمان می گفت با توجه به :

١ـ انتخابات نوامبر آمریکا که قرار است تکلیف کنگره این کشور را معلوم کند. 

٢ـ محبوبیت پایین ترامپ و نظر سنجی هایی که نشان می دهد جمهوری خواهان در این انتخابات شکست خواهند خورد. 

٣ـ مخالفت افکار عمومی جامعه آمریکا با جنگ و حتی خروج ترامپ از برجام. 

٤ـ تأثیر مثبتی که دیدار ترامپ و رهبر کره شمالی در افکار عمومی رأی دهندگان آمریکایی داشته، بگونه ای که چندین درصد محبوبیت او را بالا برده

با توجه به این امور ، هدف ترامپ از طرح پیشنهاد مذاکره با ایران، تنها و تنها کسب محبوبیت برای انتخابات پیش روست. و اگر ایران به این درخواست پاسخ مثبت دهد، در حقیقت بازی ترامپ را برای برد در انتخابات پیش رو ، تکمیل کرده است. این کار نتیجه اش آن است که بعد از پیروزی ، با یک ترامپ قوی تر که مخالفین داخلی را با اشتباه ما از پیش رو برداشته، مواجه خواهیم بود. 

البته دوستمان اصرار داشت که جواب منفی به این پیشنهاد هم باید به گونه ای باشد که ترامپ را در موضع «انسان متعادل و صلح خواه» قرار ندهد. ایران باید تلاش کند تا جامعه آمریکا،  همین طور که امروز ، ترامپ را بی منطق می شناسد، او را رییس جمهوری «بد» بداند. 

نوع پاسخ منفی ما بسیار می تواند آمریکایی ها و حتی جمهوری خواهان را از ترامپ نا امید کند و موضع او را تضعیف نماید.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.