گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت و گو با جماران؛

نقوی حسینی: کشور نیازمند اجماع ملی است/ امروز «رضایت مندی عمومی» سرتیتر امنیت ملی کشور است

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ضمن رد طرح گفت و گوی ملی، تاکید کرد: جامعه نیازمند اجماع ملی برای تامین منافع کشور است.

سیدحسین نقوی حسینی در گفت و گو با خبرنگار جماران ، درباره اینکه در شرایط فعلی کشور و بعد از بروز اعتراضات عمومی  برخی از چهره های سیاسی از ضرورت گفت و گوی ملی در میان جناح های سیاسی سخن می گویند، گفت: من بحث آشتی ملی و گفت و گوی ملی را قبول ندارم، چراکه ما قهر ملی نداشته ایم.

وی در پاسخ یه اینکه در شرایط کنونی وحدت را یک ضرورت می دانید یا نه، تاکید کرد: امروز دشمنان قسم خورده جمهوری اسلامی با چنگ و دندان به میدان آمده اند و طرح آن ها براندازی است. آن ها این طرح را با فشار بر مردم، آوردن آن ها به خیابان ها و قرار دادن در مقابل نظام پیگیری می کنند.

 این عضو کمیسیون امنیت ملی با اشاره به اینکه سخنرانی رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا در سازمان  ملل خطاب به همه ملت است، گفت: او به همه مردم توهین می کند و آنجا دیگر مرزی میان اصلاح طلب و اصولگرا، خارج نشین و داخلی ها، لر و کرد و ترک و شیعه و سنی قائل نمی شود. در این شرایط عقل، شرع و عرف حکم می کند در این شرایط همگی یک صدا داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه همه ارکان و نهادهای نظام باید کنار یکدیگر باشند، گفت: نهادهای درون نظام نباید گل به خودی بزنند و نباید اظهارنظرها به گونه ای باشد که دعوا وارد خانواده نظام شود. امروز دشمن مقابل ما ایستاده و همه باید به گونه ای عمل کنیم که مقابل دشمن باشیم نه آنکه این دعوا را داخلی کنیم. بنابراین من اعتقاد دارم جامعه نیازمند یک اجماع ملی برای تامین منافع کشور است.

نقوی حسینی در پاسخ به این پرسش که اولویت هایی که بر سر آن باید به اجماع رسید، تصریح کرد: امروز «رضایت مندی عمومی» سرتیتر امنیت ملی کشور است؛ یعنی هر کس در هر جایگاهی و از هر جناحی در کشور، چه در قوه قضائیه چه در قوه مجریه باید رضایت مندی مردم را سرفصل امور خود قرار دهد. بارها گفته ام و باز هم تاکید می کنم هر فردی که باعث نارضایتی مردم از ارکان نظام جمهوری اسلامی شود؛ در پازل و میدان دشمن بازی کرده، چرا که دشمن نارضایتی عمومی را سرفصل کار خود قرار داده است و ما باید در مقابل آن ها رضایت مندی عمومی را  تیتر کار خود قرار دهیم.

وی ادامه داد: امروز همه اجزای نظام باید تلاش کنند رکود اقتصادی را از بین ببرند، بحران بیمه ها را از سر راه بردارند، با آسیب های اجتماعی و فرهنگی که در حال نابودی خانواده هاست مقابله کنند، در این صورت دشمن از بیرون نمی تواند با ما کاری داشته باشد. از این جهت باید در بحث رضایتمندی عمومی اجماع داشته باشیم و تلاش کنیم. 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.