گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت و گو با جماران؛

محمدنبی حبیبی: نزدیک شدن نیروهای انقلابی به همدیگر امکان پذیر است/ ایجاد تنش های غیر منطقی به نفع انقلاب نیست

من معتقدم نزدیک شدن نیروهای انقلابی به همدیگر امکان پذیر است. یعنی ثبات در اصول و انعطاف در سلیقه ها و روش ها می تواند ما را به هم نزدیک کند.

دبیرکل مؤتلفه اسلامی تعصب در سلیقه ها و روش ها را مانع نزدیک شدن نیروهای سیاسی کشور به همدیگر دانست و گفت: عده ای در اصول مشترکند و با این وجود دائما در مقابل همدیگر قرار می گیرند. راه حل این قضیه این است که ما روی اصول ثبات و روی سلیقه ها انعطاف داشته باشیم.

محمدنبی حبیبی در گفت و گو با خبرنگار جماران، با تأکید بر ضرورت وحدت بین نیروهای انقلابی اظهار داشت:  به نظر من نیروهایی که به اسلام، انقلاب و خط امام و ولایت فقیه معتقدند خود به خود با همدیگر یک همفکری و هماهنگی دارند. اما اینکه ما بگوییم همه می توانند راجع به همه مسائل با هم باشند به نظر من یک امر غیر ممکن است. چون صف بندی بین طرفداران اسلام و انقلاب و مخالفین اسلام و انقلاب چیزی نیست که کسی بتواند آن را انکار کند.

دبیرکل مؤتلفه اسلامی افزود: شعری هست که می گوید «چنان با نیک و بد سر کن که بعد از مردند عرفی/ مسلمانت به زمزم شوید و هندو بسوزاند» اگر ما یک همسایه مخالف فکر خود داشته باشیم بهتر است که به دنبال رعایت حق همسایگی باشیم. اما وقتی پای اعتقادات به میان می آید، به هر حال اعتقادات مرزهایی با هم دارند. اینکه خواسته باشیم تمام مرزهای اعتقادی را در ذهن همه از بین ببریم و بعد خیال کنیم که به یک صلح کلی می رسیم، را نه عملی می دانم و نه قبول دارم.

وی گفت: در هر صورت نیروهای انقلاب مشترکات و همچنین اختلاف سلیقه هایی دارند و به نظر من هر روز باید سعی کنند از سلیقه های شخصی بکاهند و پایبند به اصول باشند. یعنی سعی کنند که خطوط بین خودشان را کمرنگ کنند و خطوط بین خودشان و دشمن را حتما پررنگ نگه دارند.

حبیبی با تأکید بر اینکه کسی ایجاد تنش های غیر منطقی را تجویز نمی کند، ادامه داد: این را من قبول دارم که ایجاد تنش های غیر منطقی به نفع انقلاب نیست. در هر صورت اینکه عده ای خیال کنند انقلابی و غیر انقلابی، موافق و مخالف اسلام می توانند با همدیگر و در کنار هم بدون مرزبندی زندگی کنند به نظر من یک نوع خوش خیالی است.

وی تصریح کرد: به نظر من یکی از عوامل مهم تعصب روی سلیقه ها و روش ها است. یعنی عده ای در اصول مشترکند و با این وجود دائما در مقابل همدیگر قرار می گیرند. راه حل این قضیه این است که ما روی اصول ثبات و روی سلیقه ها انعطاف داشته باشیم.

دبیرکل مؤتلفه اسلامی در پاسخ به سؤالی در مورد تأثیر حل اختلافات جناح های سیاسی بر از بین رفتن چالش های سیاسی کشور گفت: من معتقدم نزدیک شدن نیروهای انقلابی به همدیگر امکان پذیر است. یعنی ثبات در اصول و انعطاف در سلیقه ها و روش ها می تواند ما را به هم نزدیک کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.