عصر امروز کمیسیون های تخصصی مجلس شورای ایلامی جلسه تشکیل دادند.

اصغر سلیمی در تشریح دستور کار جلسه امروز یکشنبه (17 دی ماه) کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس شورای اسلامی، گفت: آقای محسن پور سید معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با حضور در این جلسه در خصوص طرح جدید نحوه ورود وسایل نقلیه به محدوده‌ ترافیک و میزان پرداخت عوارض مباحثی را مطرح کرد، در این طرح ابزار قیمت‌گذاری عوارض به شکل جدیدی تعریف شده است.

کمیسیون شوراها: تعیین میزان عوارض تردد خودروها بر اساس میزان ترافیک/ دسترسی مردم به محدوده‌های ترافیک بر اساس عدالت اجتماعی

به گزارش جماران، نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: میزان عوارض برای تردد خودروها در محدوده طرح ترافیک بر اساس میزان ترافیک نیز متفاوت خواهد بود، این میزان پرداخت در ساعات پر ترافیک و در کم ترافیک متفاوت خواهد بود، همچنین مقرر شد تخفیفاتی برای تردد خودروهایی با معاینه فنی برتر نیز در نظر گرفته شود.

وی افزود: دسترسی مردم به محدوده‌های ترافیک بر اساس عدالت اجتماعی، کاهش تخلفات ناشی از ورود به محدوده طرح، دسترسی عموم مردم به اخذ مجوز و کاهش ضرورت استفاده از موتورسیکلت در محدوده ترافیک از مزایای این طرح است. این طرح از ساعت 6:30 صبح تا 19 خواهد بود اما روزهای تعطیل رسمی، پنج‌شنبه و جمعه اجرا نخواهد شد.

سلیمی در ادامه با بیان اینکه این طرح تطبیقی ضمن تحقق عدالت اجتماعی سبب کاهش آلودگی هوا خواهد شد، گفت: طرح ترافیک در شورای هماهنگی ترافیک و قیمت‌گذاری آن توسط شهرداری تهران نهایی می‌شود لذا در کمیسیون به صورت کارشناسی بررسی شد، بر اساس اظهارات معاون شهرداری تهران، با اجرای طرح جدید میزان تردد خودروها کاهش پیدا می‌کند.

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: با توجه به سیاست‌های این کمیسیون مقرر شد نسبت به موضوع تجمعات و ناآرامی‌های هفته اخیر نیز جلساتی برگزار و ریشه اعتراضات مورد بررسی قرار گیرد تا پیشنهادهای سازنده به مسولان اجرایی ارائه شود. 

کمیسیون فرهنگی: تصویب تشکیل شورای عالی ورزش کشور

علیرضا ابراهیمی در تشریح نشست عصر امروز (یکشنبه 17 دی‌ماه) کمیسیون فرهنگی مجلس، گفت: در نشست امروز ادامه بررسی لایحه اهداف، وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان در دستور کار قرار داشت و پرونده این لایحه در نشست هفته آینده به پایان خواهد رسید.

نماینده مردم رامیان و آزادشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در نشست امروز مهم‌ترین بند از لایحه مذکورتصویب تشکیل شورای عالی ورزش کشور به ریاست رئیس جمهوری بود، اظهار کرد: همچنین در خصوص ترکیب اعضای این شورا اختیارات و وظایف آن نیز تصمیم‌گیری شد.

وی با بیان اینکه شورای عالی ورزش در استان‌های کشور نیز با تصویب لایحه اهداف، وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان ایجاد و تشکیل جلسه خواهد داد، افزود: تشکیل چنین شورایی برای ورزش کشور یک ضرورت به شمار می‌آید.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون فرهنگی در مجلس اضافه کرد: چند بند از لایحه اهداف، وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان در کمیسیون فرهنگی باقی مانده است که در نشست آتی کمیسیون این موارد نیز بررسی و لایحه برای ارجاع به صحن علنی آماده می‌شود. 

کمیسیون اجتماعی: بررسی مشکلات کارگزاران جهاد کشاورزی

مسعود رضایی درتشریح نشست امروز (‌ یکشنبه 17 دی) کمیسیون اجتماعی مجلس، گفت: دراین نشست مشکلات کارگزاران جهاد کشاورزی بررسی شد؛ قانونی به تصویب رسیده مبنی براینکه 10 هزار کارگزار جهاد کشاورزی از سال 90 تا پایان سال 93 استخدام شود، اما از این میزان تنها 8 هزارنفر استخدام شدند؛ بنابراین به دلیل نبود اعتبارلازم 2 هزارنفر به کارگرفته نشدند.

نماینده مردم شیراز درمجلس شورای اسلامی، افزود:‌ درحال حاضر بودجه برای جذب 2 هزار نفر وجود دارد، اما به دلیل اتمام تاریخ جذب نمی توان اقدامی برای 2 هزار نفر باقی مانده انجام داد؛ بنابراین در این نشست پس از بحث های بسیار مقرر شد این موضوع درکارگروهی بررسی و پس از کسب نتایج لازم درجلسات آینده تصمیم گیری نهایی اعلام شود.

نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس، با اشاره به بررسی برخی مشکلات قانون خدمات کشوری، تصریح کرد:‌ با توجه به اینکه دولت باید تا پایان سال جاری لایحه دائمی شدن قانون را به مجلس ارسال کند، بنابراین بررسی مشکلات قانون فعلی ازدستورکار خارج شد؛ اگر دولت تا پایان سال لایحه جدید رابه مجلس ارسال نکند، بررسی مشکلات فعلی قانون مجدد دردستورکار قرار می گیرد.

کمیسیون ویژه اصل44: بررسی سازوکار پرداخت عیدی و حقوق بازنشستگان فولاد/ فروش اموال مازاد تامین اجتماعی یا صندوق بازنشستگی

نادر قاضی پور با اشاره به نشست کمیسیون ویژه حمایت از تولید اظهار داشت: طرح الحاق یک تبصره به بند(ب) ماده(34) قانون اصل چهل و چهارم(44) قانون اساسی بررسی شد اما از آنجایی که جلسه به حدنصاب نرسیده بود رای گیری در این باره به نشست بعدی موکول شد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون ویژه حمایت از تولید و نظارت بر اجرای سیاست های اصل 44 قانون اساسی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین طرح ادغام مؤسسه صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان شرکت فولاد در صندوق بازنشستگی کشوری با حضور معاونان وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان خصوصی‌سازی و مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در دستور کار بود.

نماینده مردم ارومیه در مجلس دهم شورای اسلامی توضیح داد: موافقت شد که دولت با تغییر و اصلاح قانون بودجه سال 96 حقوق سه ماه آخر سال را همراه با عیدی بازنشستگان فولاد را از محل فروش اموال مازاد تامین اجتماعی یا صندوق بازنشستگی فولاد تامین کند.

وی گفت: سازمان خصوصی سازی بالغ بر 800 میلیارد تومان به دولت بدهی دارد که از محل فروش اموال مازاد می توان حقوق و عیدی بازنشستگان فولادرا پرداخت کرد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون ویژه حمایت از تولید و نظارت بر اجرای سیاست های اصل 44 قانون اساسی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در این باره توافق شد و رای گیری نهایی آن در نشست آتی صورت می گیرد.

کمیسیون صنایع: طرح الزام سازمان صدا و سیما به ساخت برنامه در راستای تقویت اقتصاد مقاومتی

سیدجواد حسینی کیا در تشریح نشست امروز(17 دی ماه) کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: نشست امروز کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی دو مصوبه داشته است.

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بیان کرد: یکی از دستور کارها، بررسی طرح الزام سازمان صدا و سیما به همکاری در خصوص اقتصاد مقاومتی بود که مقرر شد این سازمان بخشی از برنامه‌های خود را به این امر اختصاص دهد؛ کلیات این طرح به تصویب رسید و تصمیم‌گیری درباره جزئیات مبنی بر اینکه  30درصد برنامه‌ها به این موضوع اختصاص یابد، به بررسی بیشتر موکول شد.

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: همچنین کلیات لایحه کمک به ساماندهی پسماندهای عادی با اولویت استان های ساحلی در نشست عصر امروز کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصویب شد.

کمیسیون اصل 90: تهیه طرح دو فوریتی برای لغو مصوبه افزایش تعرفه خودروهای وارداتی

بهرام پارسایی از تهیه طرحی دو فوریتی توسط تعدادی از نمایندگان برای لغو مصوبه افزایش تعرفه خودروهای وارداتی خبر داد و گفت: در حال تهیه طرحی دو فوریتی برای بررسی در صحن مجلس برای لغو مصوبه افزایش سرسام آور تعرفه واردات خودرو هستیم که این افزایش تعرفه هیچ توجیهی ندارد.

رییس کمیته اقتصادی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه برخی می گویند که با افزایش تعرفه به دنبال جلوگیری از خروج ارز از کشور هستند، افزود: از زمانی که قیمت خودرو پایین بوده و اکنون که قیمت آن به دلیل انحصار در واردات افزایش یافته هیچ تاثیری در واردات احساس نشده است و ارز همچنان از کشور خارج می شود.

وی با تاکید بر اینکه افزایش تعرفه واردات خودرو برای گروه خاصی رانت ایجاد می کند، ادامه داد: ما اصرار داریم که حتی برای خودروهای هیبریدی بسته های تشویقی در نظر گرفته شود نه اینکه در شرایط آلودگی هوا و مشکلات زیست محیطی جلوی واردات خودروهای هیبریدی گرفته شود.

رییس کمیته اقتصادی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: حتی خودروهای غیرهیبریدی که وارد کشور می شوند مصرف سوخت آنها پایین است و  با توجه به کاتالیزورهایی که در مصرف سوخت وجود دارد، سوخت را ناقص منتشر نمی کنند و سبب آلودگی شدید هوای کشور و کلانشهرها نمی شوند

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.