نماینده بروجرد در مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسات مشترک با ایشان، غلامی نشان دادد ادبیات انقلابی دارد و مطابق با آن رفتار می‌کند. اسلامی شدن دانشگاه‌ها از آرزوی انقلاب اسلامی است

به گزارش جماران، صبح امروز در جریان رسیدگی به وزیر پیشنهادی علوم و نیرو عباس گودرزی در دفاع از وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری اطلاعات پشت تریبون قرار گرفت.

دبیر فراکسیون نمایندگان ولایی با تاکید بر رویکرد انقلابی غلامی گفت: در جلسات مشترک با ایشان، غلامی نشان داد ادبیات انقلاب را دارد و مطابق با آن رفتار می‌کند. اسلامی شدن دانشگاه‌ها از آرزوی انقلاب اسلامی است. برای مجلس گرایش یک وزیر به سمت توسعه غربی و یا گرایش به فرهنگ اسلامی مهم است. اولویت اول کشور اقتصاد مقاومتی است. تفکر انقلاب در هر جا ورود کرده مشکلات کشور را رفع و کشور را از وابستگی خارج کرده است.

وی با اشاره به اینکه باید به سمت نو آوری حرکت کنیم، گفت: پیوند بین دانشگاه و صنعت باید عملیاتی شود. جلسات و کمیته‌ها برای اقتصاد مقاومتی فایده‌ای ندارد. اعتقاد و باور یک وزیر به این مسئله و فراهم کردن مسیر پیشرفت در بستر اقتصاد مقاومتی اهمیت دارد.

نماینده مردم بروجرد همچنین بی حاشیه بودن را از جمله ویژگی های غلامی دانست و تاکید کرد: وی اهل استفاده از گرایش‌های سیاسی مختلف و نیروی جوان است. دانشگاه باید سیاسی باشد اما نباید سیاست‌زده باشد. نباید دعواهای سیاسی وارد محیط دانشگاه شود. دانشگاه باید گره‌های اقتصادی کشور را باز کند.

گودرزی همچنین افزود:‌ به نتیجه نرسیدن تلاش‌ها برای ایجاد اشتغال، عدم پیشرفت محسوس اصل 44 و ریشه‌یابی و چرایی در خدمت نبودن نقدینگی در خدمت تولید بسیار اهمیت دارد. امروز چپ، راست، اصولگرا و اصلاح‌طلب اگر دغدغه ملت و کشور را دارند باید دست در دست هم به وزیر مومن، با اخلاق، معتقد به مبانی انقلاب و کسی که به مطالعه و پژوهش توجه می‌کند رای دهند تا خلاءهای کشور و دانشگاه‌ها را برطرف کند.

این عضو کمیسیون اجتماعی همچنین دلیل رای اعتماد به غلامی را اعتقاد وی به جوانان دانست و گفت: عملکرد گذشته غلامی در گرفتتن رای اعتماد بسیار مهم است.در میان مسئولان ارشد کشور تنها کسی است که از نزدیک به موضوعات دانشگاه آگاه است و به اساتید و نخبگان دانشگاه توجه می‌کند و برای اسلامی شدن دانشگاه با مسئولان ذیربط تشکیل جلسه می‌دهد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.