معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: جهاد دانشگاهی در حوزه‌ی فرهنگی نیز یکی از پرچم‌داران توسعه و بسط فرهنگ اسلامی در دانشگاه است.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، سعید شبستری خیابانی در مراسم سی‌وهفتمین سالگرد تاسیس جهاددانشگاهی، اظهار کرد: نهاد مقدس جهاددانشگاهی در سال ۵۹ به فرمان امام خمینی(ره) تشکیل شد و تاثیر بسیاری در توسعه‌ی فرهنگ انقلابی و اسلامی در دانشگاه داشت.
وی ادامه داد: اگر به حافظه‌ی تاریخ رجوع کنیم می‌بینیم که بعد از پیروزی انقلاب، برخی گروه‌های سیاسی در داخل دانشگاه هرج و مرج ایجاد کرده و بعضاً نیز توطئه‌هایی را متوجه نظام می‌کردند، تاسیس جهاددانشگاهی یکی از راهکارهایی بود که امام(ره) در جهت انقلاب فرهنگی در فضای دانشگاه اندیشیدند.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار با تاکید بر اینکه حضور جهادگران مومن، انقلابی، درد کشیده و متعهد در مجموعه‌ی دانشگاه، باعث شد تا حرکتی در راستای توسعه‌ی اندیشه‌ی انقلابی و فرهنگ اسلامی در دانشگاه شروع شود، خاطرنشان کرد: حقیقتا جهاددانشگاهی توانست با قدرت تمام در راستای انقلاب فرهنگی پای کار باشد.
وی با بیان اینکه جهاددانشگاهی توانست فرهنگ انقلابی و فرهنگ اسلامی را در فضای دانشگاه پیاده کند، افزود: همین جهادگران بودند که محکم ایستاده و توانستند در انقلاب فرهنگی نقش موثری ایفا کنند، جهاددانشگاهی نه تنها در صحنه‌ی دانشگاه بلکه در صحنه‌های مختلف انقلاب اسلامی از جبهه‌های جنگ گرفته تا عرصه‌های فرهنگی و... نقش موثری را ایفا کرده است.
وی با تاکید بر اینکه ایران پنجمین کشوری است که به تکنولوژی‌ در حوزه‌ی سلول‌های بنیادی دست یافته است، بیان کرد: این افتخار نیز درنتیجه‌ی مجاهدت‌ها و تلاش‌های خالصانه‌ی جهادگران دانشگاهی است که با روحیه‌ی انقلابی و بسیحی در این راستا گام برداشتند، جهادگران دانشگاهی بدون چشم داشت و بدون در نظر گرفتن مسایل مادی، همواره در حوزه‌های مختلف و به ویژه در مسائل علمی و تحقیقاتی فعالیت کرده‌اند.
شبستری خیابانی با بیان اینکه جهاددانشگاهی چندین هدف عمده را دنبال می‌کند، یادآور شد: فعالیت‌های پژوهشی جهاددانشگاهی قابل تقدیر بوده و باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد و نهادها و ادارات دیگر می‌توانند انجام پروژه‌های پژوهشی و تحقیقاتی خود را به این مجموعه بسپارند.
وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی نقش موثری در حوزه‌ی تحقیق و پژوهش دارد، خاطرنشان کرد: این نهاد انقلابی در حوزه‌ی فرهنگی نیز یکی از پرچم‌داران توسعه و بسط فرهنگ اسلامی در دانشگاه است و امید است این نهاد انقلابی، فرهنگ جهادی و روحیه‌ی بسیجی را در دانشگاه همانند گذشته رواج دهد و باید این روحیه‌ی انقلابی بماند و این سبک و سیاق ادامه یافته و تبدیل به الگو شود.
وی با اشاره مراکز پژوهشی و علمی موجود در سازمان جهاددانشگاهی و پیشرفت‌های علمی این نهاد انقلابی، افزود: باید شرایطی فراهم باشد که دانشجویان با استعداد جذب جهاددانشگاهی شوند و باید زمینه را فراهم کنیم تا از حداکثر ظرفیت دانشجویان بهره‌مند شده و دانشجویان احساس کنند که جهاددانشگاهی در مجموعه‌ی دانشگاه، برای دانشجویان بوده و می‌توانند در آن حضور فعال داشته باشند.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار با اشاره به خلاءهای موجود در بین حوزه‌ی تولید، صنعت و اشتغال با فارغ‌التحصیلان و نقش موثر جهاددانشگاهی در این راستا، تشریح کرد: جهاددانشگاهی می‌تواند این فاصله و خلا را پر کرده و آموزش‌های کاربردی برای فارغ‌التحصیلان ارائه دهد تا آنان بتوانند روی پای خود ایستاده و در بخش تولید، صنعت و اشتغال نقش مثمرثمری را ایفا کنند.
وی با تاکید بر تجاری‌سازی ایده‌ی دانشجویان و با بیان اینکه جهاددانشگاهی بستر خوبی برای تجاری‌سازی ایده‌ی دانشجویان است، گفت: دغدغه‌ی اصلی مسئولان نیز بحث اشتغال جوانان و اقتصاد مقاومتی است که جهاددانشگاهی می‌تواند نقش پررنگی را در این خصوص ایفا کند.
شبستری در پایان ضمن گرامیداشت یاد حجت‌الاسلام غروی، تشریح کرد: این عالم ربانی پدر معنوی جهاد دانشگاهی استان بود و در دانشگاه نیز کارهای بزرگی را برای دانشجویان انجام دادند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.