سرهنگ دوم پاسدار حسین آزادی نژاد روز شنبه در نشست هم اندیشی که با حضور بسیجیان پیشکسوت مروست و بخشدار برگزار شد، افزود: امروز کارنامه درخشان بسیج و سپاه در دفاع مقدس آشکار است، امیدواریم از تجربه آنان در آمادگی های همه جانبه استفاده کنیم.
وی اظهار کرد: تلاش می کنیم با همکاری همه بسیجیان شاخصه های انقلابی گری مد نظر رهبر معظم انقلاب که جدا از بسیج و سپاه نیست تداوم یابد.
وی افزود: ما باید توجه به تحقق اقتصاد مقاومتی و جهاد فرهنگی را سرلوحه کار خود قرار دهیم و برای انجام سلسه مراتب در سپاه در زمینه نظامی، فرهنگی، اجتماعی و محرومیت زدایی از همه افرادی که در خط ولایت هستند طلب کمک و همراهی کنیم.
آزادی نژاد با بیان اینکه بصیرت افزایی سربازان انقلاب اسلامی که در حال نبرد در جبهه فرهنگی هستند را دنبال می کنیم؛ اظهار کرد: سخنان رهبری بهترین راهنمای ما به ویژه در امر به معروف و نهی از منکر است.
وی افزود: وظیفه ما در سپاه بر اساس قانون، حفاظت و حراست از انقلاب و دستاوردهای آن است.
وی با بیان اینکه توسعه و ترویج اندیشه و فرهنگی بسیجی رهگشای مشکلات ما و تنها راه برون رفت از چالش هایی است که در مسیر انقلاب و نظام قرار گرفته اند، گفت: بسیجیان برای طی کردن این مسیر باید حرکت شان حول محور ولایت باشد.
همچنین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه خاتم گفت: نیاز جامعه امروز ما گفتمان سازی و جریان سازی در عرصه دفاع مقدس و ترویج فرهنگ معنوی ایثار با استفاده از ادبیات دانشگاهی است.
سرهنگ دوم پاسدار حسین آزادی نژاد در یادواره شهدای دهستان فتح آباد با تاکید بر تغییر نگاه سطحی به ابعاد دفاع مقدس به نگاه تحقیقاتی و تاریخ پژوهی اظهار کرد: ثبت اسناد به جای مانده از سال های دفاع مقدس و آثار مکتوب شهدا می تواند لایه های پنهان جنگ و ایدئولوژی حاکم بر جبهه ها و افکار جوانان کشور را هویدا کند.
وی ادامه داد: اگر این اتفاق صورت پذیرد و افکار جوانان با لایه های پنهان جنگ آشنا شود به همت سند پژوهان و تاریخ پژوهان خواهد بود و دیگر کسی نمی تواند به فرهنگ دفاع مقدس نگاهی سطحی و هیجانی داشته باشد.
فرمانده ناحیه بسیج خاتم در ادامه اضافه کرد: در حوزه حفظ و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بیش از همه به شعارسازی پرداخته شده که حاصل از هیجان زودگذر است.
وی یادآور شد: دفاع مقدس از تفکر عمیق استراتژیک، وطن پرستی و نگاه اعتقادی به باورهای دینی و پایبندی به آرمان های نظام و انقلاب برخوردار بود که در وصیتنامه شهدا و دل نوشته ها و آثار به جای مانده از دوران هشت سال حماسه و ایثار کاملا محسوس است.
آزادی نژاد با تاکید بر لزوم ثبت اسناد مربوطز به دفاع مقدس تصریح کرد: جمع آوری، فهرست نویسی، طبقه بندی و اطلاع رسانی اسناد دفاع مقدس یکی از ضرورت های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس است.
آزادی گفت: نیاز جامعه امروز ما گفتمان سازی و جریان سازی در عرصه دفاع مقدس و ترویج فرهنگ معنوی و عرفانی ایثار و شهادت با استفاده از ادبیات دانشگاهی و کاربردی است .
هرات مرکز شهرستان خاتم در فاصله 240 کیلومتری از شهریزد واقع شده است.
7534*2047* خبرنگار:شهلا حیدری**انتشار- عباسقلی اشکورجیری
@irnayazzd
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.