بسته خبری بررسی روزنامه های صبح کشور را هرروز در جماران مطالعه کنید

 به گزارش جماران، خلاصه رویکرد روزنامه های امروز(سه شنبه) به این شرح است:

-روزنامه اعتماد در صفحه نخست روز سه شنبه خود، به گفتگو با رسول منتجب نیا پرداخته است، در بخش هایی ازین گفتگو قائم مقام حزب اعتماد ملی می گوید:

ما می‌توانیم به جایی برسیم که گفت‌وگوی ملی بر سر منافع ملی بین احزاب و جناح‌ها آغاز شود و توجه همه به مصالح و منافع کل کشور معطوف شود. گفت‌وگوی ملی منافاتی با رقابت‌های سیاسی و حزبی ندارد. در شرایط فعلی بستر برای گفت‌وگوی ملی فراهم است.

آنچه اصلاح‌طلبان از آقای روحانی توقع دارند همان انتظار مردم است. اینکه او ببیند که مردم از او چه می‌خواهند و چه وعده‌ای در زمان انتخابات به مردم داده است. اگر آقای روحانی بتواند رضایت مردم را تامین کند، من فکر می‌کنم هر دو جناح و حتی آنها یی که نارضایتی دارند، راضی می‌شوند

این روزنامه همچنین در گزارشی به بررسی وضعیت مجتمع غنی سازی شهید احمدی روشن و مجتمع آب سنگین اراک پس از توافق هسته ای  پرداخته است، و از تحرک و امید و تلاش درین دو مجموعه با عنوانِ" نفس«‌نطنز» خنده‌ «خنداب » " می گوید

 -روزنامه کیهان در صفحه نخست روز سه شنبه خود، گزارش روزنامه اصلاح طلب بهار در انتقاد از رانت های موروثی را در خبر ویژه خود آورده است، در بخش هایی ازین گزارش می آید:

جوانان دیروز و سرخوردگان امروز و جوانان امروز و سرخوردگان فردا با چشم خود می‌بینند تمام تلاش‌ها برای اصلاح‌طلبی و سهمشان از این ظرفیت مهم همان پوستر چسباندن و تبلیغات و شادی خیابانی است و بس، قرار نیست این حلقه‌ بسته و متصلب تصمیم‌گیری‌ها دست به اصلاح رویه‌ها بزند، آقازاده‌هایی که جای پدران خود را پر می‌کنند در حالی که پدران همچنان در حال خدمت هستند و از قانون بقای انرژی پیروی می‌کنند

 در دوره‌ای که با پیشرفت ارتباطات می‌توان به وضوح دید فرزندان مقامات سیاسی کشورهای پیشرفته یا حتی خودشان بعد از کناره‌گیری از قدرت، نه به ثروتشان چندان اضافه شده و نه در فلان شرکت رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شدند و یا به استخدام وزارتخانه‌ای در آمدند و نه در لیستی به زور گنجانده می‌شوند، چطور رویمان بشود که بگوییم اصلاح‌طلبیم؟

-روزنامه ایران در صفحه نخست روز سه شنبه خود، سخنان روز گذشته عیسی کلانتری رئیس سازمان حفاظت محیط زیست را منتشر کرده است که معتقد است اگر مصرف آب کم نشود تمدن 8 هزار ساله ایران نابود می‌شود

روزنامه ایران همچنین به موضوع سرکوب و آوارگی و کشتار مسلمانان در میانمار پرداخته است، در بخش هایی ازین گزارش آمده است:

بیش از 87 هزار نفر به بنگلادش گریخته‌اند، 30 هزار نفر در کوهستان‌ها گیر افتاده و با گرسنگی دست‌وپنجه نرم می‌کنند، 399 نفر کشته شده‌اند؛ این ماحصل 10 روز سرکوب بی‌امان اقلیت مسلمانان روهینگیا در میانمار است. سرکوبی که اعتراض سازمان ملل را برانگیخته و آن را واداشته تا با انتقاد از آنگ سان سوچی، رهبر دوفاکتوی میانمار و برنده جایزه صلح نوبل، از وی بخواهد این خشونت را متوقف کند. درخواستی که هیچ پاسخی به آن داده نشده‌ است.

-روزنامه شهروند در صفحه نخست روز سه شنبه خود، ابتدا از تخریب قنات‌های تاریخی یکی از روستاهای ورامین به بهای ساخت گلخانه گزارشی تهیه؛ سپس در گزارشی به سرنوشت شاغلان ساختمان "پلاسکو" پرداخته است، در بخش هایی ازین گزارش آمده است:

همه‌شان عصبانی هستند؛ از این‌که زمان حادثه هرکسی برای تبلیغ خود! وعده‌ای به پلاسکویی‌ها داده است و حالا حتی بانک‌ها برخلاف وعده قبلی برای بازپرداخت اقساط به آنها مهلت نمی‌دهد. خودشان می‌گویند، بیشتر آنهایی که گفته بودند به پلاسکویی‌ها کار یا جا می‌دهند، غیب شده‌اند و حالا آنهایی که حتی مالک مغازه‌های سالم پلاسکو هستند، اجازه ندارند وارد مغازه‌شان شوند، ولو برای برداشتن اجناسی که از آتش گریخته‌اند.

آنها ادامه می دهند که نه وضع سرقفلی و مالکیت‌شان مشخص است و بنیاد مستضعفان به آنها قول و تعهد کتبی می‌دهد، نه هیچ معلوم است که پلاسکو دوباره به آنها برگردد. همسایه‌های پلاسکو هم می‌گویند با فروریختن نماد تجارت تهران فروش‌شان نصف شده است و گویا مشتری‌ها هم به پلاسکو و همسایگانش پشت کرده‌اند

-روزنامه آرمان امروز با چاپ تصویر محسن هاشمی در صفحه نخست، خبر از خنثی شدن اختلاف افکنی در شورای شهر تهران می‌دهد؛ اما یکی از روزنامه هایی که تیتر صفحه نخست خود را تیتر محیط زیستی انتخاب کرده، وقایع اتفاقیه است. این روزنامه عنوان هیچ چیز مهم‌تر از آب نیست را تیتر کرده و روزنامه قانون در واکنش به اظهارات اخیر کلانتری، «یک بام و دو هوای کلانتری» را تیتر کرده است. 

- روزنامه جوان نیز نوشت : به تصمیمات تازه وزارت بهداشت که توجه کنید یک موضوع بیش از همه جلب توجه می‌کند و آن مسئله چیزی نیست جز اینکه این وزارتخانه در تلاش است هر طور شده هزینه‌ها را کاهش دهد. روز گذشته هم وزیر بهداشت در مراسم معارفه رئیس جدید سازمان بیمه سلامت، خطاب به رئیس تازه‌نفس این سازمان که اتفاقاً خودش وی را انتخاب کرده‌ است، گفت: «برای کاهش هزینه‌ها لازم است تمام رؤسای سازمان‌های بیمه‌گر بدانند که سقف پرداختی در سال ۹۶ چقدر است؛ به همین دلیل بسیاری از عمل‌های جراحی غیر اورژانس باید در لیست انتظار قرار گیرند.»

برای مشاهده صفحه اول روزنامه ها برروی لینک زیر کلیک نمایید

 

گزیده روزنامه های 14 شهریور 1396

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.