به گزارش ایرنا معاون آبرسانی سازمان آب و برق خوزستان سه شنبه در آئین کلنگ زنی این طرح گفت: گام نخست طرح جامع آبرسانی به جنوب شرق خوزستان با هدف تامین آب آشامیدنی شهرهای بهبهان، منصوریه، تشان، امیدیه، میان کوه، جایزان، سردشت، اغاجاری هندیجان و روستاهای مسیر این طرح است.
صابر علیدادی افزود: برای اجرای این مرحله این طرح به طول 29 کیلومتر یک هزار و 200 میلیارد ریال اختصاص یافته و طبق برنامه تا سه سال آینده این طرح به بهره برداری می رسد.
وی ادامه داد: آب مورد نیاز این طرح از محل سد کوثر در استان کهگیلویه و بویر احمد تامین می شود.
به گفته علیدادی طرح جامع آبرسانی به شهرها و روستاهای جنوب شرق خوزستان تا افق 1425 وبا پوشش جمعیتی بالغ بر 930 هزار نفر و اعتبار 18 هزار میلیارد ریال در مدت پنج سال به بهره برداری می رسد.
بر اساس این طرح حدود 95 میلیون مترمکعب آب از سدهای کوثر و کارون سه با خط انتقال 469 کیلومتر به جنوب شرق خوزستان منتقل می شود.
استاندار خوزستان در آئین کلنگ زنی فاز نخست طرح جامع آبرسانی به جنوب شرق خوزستان تامین آب آشامیدنی سالم و پایدار را از اولویت های مهم خوزستان عنوان و ابراز امیدواری کرد: این طرح طبق برنامه پیش بینی شده به بهره برداری برسد.
غلامرضا شریعتی در ادامه گفت: برای اجرای طرح جامع آبرسانی در کل خوزستان، 110 هزار میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است تا آب سالم، بهداشتی و مطابق با استانداردهای جهانی در اختیار مردم خوزستان قرار گیرد.
/6002/6065
خبرنگار: محمدرضا بنوره**انتشاردهنده : کبری آقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.