پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

گزارش جماران از همه واکنش ها به بستری شدن مهدی کروبی

چه کسانی برای کروبی چه نوشتند؟

عارضه قلبی و بستری شدن حجت الاسلام و المسلمین مهدی کروبی واکنش هایی را در بر داشت که مهمترین آنها واکنش توئیتری علی مطهری و چند تن دیگر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی است که این بستری شدن را بهانه ای برای پیگیری رفع حصر دانسته اند.

به گزارش جماران، مهمترین شخصیت سیاسی که به بستری شدن مهدی کروبی در بیمارستان قلب واکنش نشان داده علی مطهری، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، بود.

علی مطهری در صفحه توییتر خود نوشت: «عارضه قلبی جناب آقای کروبی و انتقال ایشان به بیمارستان فرصت خوبی است که با تدبیر به داستان غم انگیز حصر خانگی وی خاتمه داده شود.»

***

محمود صادقی در سه توئیت مجزا گفته: «از روحانی انتظار می رود با توجه به انتظارات مردم برای رفع حصر کوشاتر و جدی تر باشد. وعده رفع حصر نباید به ابزاری برای کسب رأی تبدیل شود.

بارها گفته ام حصر مبنای قانونی ندارد و با اصل قانونی بودن جرم و مجازات مغایرت دارد.

امروز طی تماسی با فرزند آقای کروبی حال ایشان را جویا شدم؛ از مراقبت پزشکی راضی بودند. متأسفانه امکان عیادت از ایشان فراهم نیست.»

***

غلامرضا حیدری در توئیتی که متن آن را در صفحه اینستاگرامی خود منتشر کرد نوشته است: «از آقای روحانی به عنوان رئیس شورای عالی امنیت ملی می خواهم که از مقام معظم رهبری تقاضای رفع حصر آقایان کروبی و موسوی و خانم رهنورد را طلب کنند.»

***

ابراهیم اصغر زاده توئیت کرد: انکارکردنی نیست کروبی اگر رییس جمهور کشور بود در پیگیری حقوق محصورین و زندانیان سیاسی اندک مدارا و تعللی به خود راه نمی داد.

***

عباس عبدی در کانال تلگرامی خود نوشت: از ابتدایی که حصر آقایان کروبی و موسوی و خانمها کروبی و رهنورد آغاز شد در این باره نگاهی تا حدی متفاوت از برخی دوستان داشته ام. در سالهای اخیر نیز همیشه تاکید کرده ام بر حسب این که چگونه به حصر  نگاه کنیم می توانیم رفع آن را ضروری ترین مساله سیاسی بدانیم و یا با نگاهی دیگر آن را فقط دستمایه رقابت یا ستیز سیاسی کنیم. معتقد بودم که درخواست رفع حصر در چارچوب ۸۸ جز تشدید ستیز و ابزاری نگاه کردن به محصورین نتیجه دیگری ندارد و در چارچوب ۹۲ رفع حصر باید اولویت اول سیاست داخلی باشد و شدنی هم بود. البته با نحوه ورود برخی از افراد در دفاع از رفع حصر می شد فهمید که در کنه ضمیرشان خواهان حل مشکل نیستند و شاید از ادامه حصر بهره مند هم شوند. ولی پس از انتخابات ۹۶ به دلایلی اعتقاد دارم که امکان حل این مساله بیش گذشته فراهم شده است و این امیدم را به جناب آقای کروبی عزیز نیز منتقل کرده ام. 

هر چند در گذشته هم هر کدام از اقایان کروبی و موسوی یا خانم رهنورد به تناسبی گذارشان به بیمارستان می افتاد و امیدواریم که این بار نیز بستری شدن جناب اقای کروبی متفاوت از گذشته نباشد و در اولین فرصت بهبودی حاصل کنند و مرخص شوند ولی فرصت مناسب برای رفع حصر در قالب بهترین ایده فراهم است و من خوش بین هستم که بیماری و بستری شدن جناب آقای کروبی غنیمت شمرده شود و گامی برای بستن این پرونده برداشته شود.

***

عبدالله نوری در کانال تلگرام خود نوشت:

«بارالها؛ آن بزرگوار دوست داشتنی، دلسوز، مردم دار، انقلابی و در عین حال اهل مدارا و گذشت و آن یاور مهربان، درد آشنا و شجاع ملت ایران، مهدی کروبی عزیز را در پناه خویش و در صحت و سلامتی حفظ فرما و بیش از این ما را در فراق دیدارش مپسند ‏که همگان در انتظار دیدار صمیمی این یار غمخوار انقلاب، امام و ایران هستیم.

تنت به ناز طبیبان نیازمند مباد

وجود نازکت آزرده گزند مباد»

***

حجت نظری، دبیر سیاسی حزب اعتماد ملی، سه شنبه از بهتر شدن حال مهدی کروبی خبر داد و  توئیت کرد: الحمدلله حال فرزند احمد بهتر است. دعا کنید با سلامتی و شفای کامل به زودی از بیمارستان مرخص شود.

***

سید احمد خمینی، فرزند سید حسن خمینی، عکسی از مهدی کروبی در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد و در کپشن آن نوشت: «اللهم اشف کل مریض... على الخصوص مریض منظور ، یار وفادار و دیرین امام، شیخ مهدى کروبى»

***

این در حالی است که آیت الله العظمی یوسف صانعی هم تنها مرجع تقلیدی بود که از مهدی کروبی عیادت کرده است. پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیت الله العظمی یوسف صانعی خبر داد: «آیت الله العظمی صانعی طی تماس تلفنی با همسر آیت الله کروبی ضمن اطلاع از روند درمانی ایشان، از خداوند متعال صحت و سلامت عاجل و کامل ایشان را در جوار مضجع شریف حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا (علیه آلاف التحیة و الثناء) خواستار شدند.»

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
3 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.