پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

ترویج وپاسداری از اندیشه امام خمینی در سال 90 در گفت وگو با صاحبنظران سیاسی-4

حاضری: در سال 90 به تاکیدات امام (س) در حوزه حفظ حریم خصوصی مردم بی مهری شد

علی محمد حاضری ، دبیر کل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه ها معتقد است که در سال های اخیر به خصوص در سالی که گذشت به اندیشه امام بی مهری شده است. وی همچنین گفت که در این سال ها در حوزه حفظ حریم خصوصی مردم که بسیار مورد تاکید حضرت امام (س) بود بی توجهی شد.


علی محمد حاضری ، دبیر کل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران تصریح کرد : در سال های اخیر به خصوص در سالی که گذشت تکریم ظاهری و تبلیغاتی اندیشه امام (س) بسیار بالا بود ولی در پاره ای از حوزه ها و قلمرو ها شاهد بی مهری و کم توجهی گسترده ای به اندیشه های امام بودیم .


وی ادامه داد : تاکیدات حضرت امام (س) در حوزه حفظ حریم خصوصی و آبروی مردم و همچنین مواردی که در بیانیه هشت ماده ای حضرت امام (س) ذکر شده بود مورد بی توجهی قرار گرفت . همچنین به اندیشه امام (س) در خصوص تجسس در زندگی خصوص مردم و افشای اطلاعات آن ها و حتی بیشتر از آن یعنی نسبت دادن دروغ و تهمت به کسانی که ممکن است مخالف افکار برخی از افراد باشند در این سال ها بسیار کم توجهی شده است و حتی در بسیاری از رسانه هایی که رسما به نظام تعلق دارند شاهد طرح مباحث موضوعاتی بودیم که هیچ یک از آن نسبت ها و اتهامات در محاکم و مراجع قضایی ذی صلاح اثبات شده نبود.


دبیر کل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه ها سخنان خود را اینگونه ادامه داد : بیشتر آن چیزی که در رسانه ها منتشر می شود به یک معنا مواضعی است که از طرف جریان های سیاسی مطرح است و رسانه ها منعکس کننده افکار این گروه از افراد سیاسی هستند . در عین حال در حوزه گروه ها و رسانه ها هم این بحث که استفاده ابزاری از اندیشه امام (س) شود و در واقع آن مواردی از اندیشه امام که مخالف اندیشه پاره ای از گروه ها است مسکوت بماند و بخش هایی که به نوعی به نفعشان هست پررنگ شود و یا نسبت های ناروا به مخالفین در بسیاری از موارد رویه معمول گروه های سیاسی شده است.


وی به نتیجه این بی مهری به اندیشه های حضرت امام هم اشاره کرد و در ادامه تصریح کرد: معمولا نسبت دادن رفتارهای ناصواب به اندیشه امام (س) باعث آسیب به نسل جوان می شود. با توجه به این که نسل جوان با سرچشمه های ناب کمتر آشنایی دارند و امام (س) را فقط ار طریق معرفی های امروز رسانه ها می شناسند این موضوع باعث می شود جایگاه امام در این نسل آسیب ببیند و به تبع آن نظام جمهوری اسلامی و میراث فکی و سیاسی امام نیز در اذهان جوانان دچار مشکل می شود.


حاضری در پاسخ به این سوال که به نظر شما باید چه کنیم تا سال 91 بیشتر به اندیشه امام پرداخته شود گفت : اگر در دو وجه سلبی و ایجابی صحبت کنیم باید بگویم در بخش سلبی باید حقیقتا یک نوع باور و تعهد اخلاقی در نیروهای سیاسی و دست اندرکاران رسانه ها به وجود آید یعنی تعهدی را در خود احساس کنند که واقعا به توصیه های حضرت امام (س) با دقت بیشتری عمل کنند و دروغ و نسبت های ناروا را به سهولت به مخالفین خود نسبت ندهند .


وی گفت : حداقل این است که در این زمینه ها منتظر صدور رای و نظر محاکم قضایی صالحه بمانند. در شرایط فعلی حتی در مورد احکام محاکم صالحه نیز این امکان وجود دارد که مراحل تجدید نظرخواهی و رسیدگی های مجدد به وجود آید و باید در این زمینه ها احتیاط حفظ شود و آبروی مومن و مردم در حریم خصوصی افراد کالایی دم دست که راحت هزینه شود تلقی نشود.


دبیر کل مدرسین دانشگاه ها خاطرنشان کرد : در بعد ایجابی باید رسانه ها و مراجع ذی‌ربط موظف باشند به قانون عمل کنند و حقوق مخالفین یا کسانی که به نوعی به آن ها اتهام زده شوند رعایت شود تا بتوانند به اتهامات پاسخ دهند و پاسخشان درهمان رسانه ها منعکس و درج شود.


وی در پایان گفت : در شرایط فعلی اگر آزادی لازم برای طرح دیدگاه ها برای کسانی که به نوعی یک سویه متهم و منتسب به رفتارهایی می شوند که از پاسخ گویی عاجز هستند فراهم شود و رسانه ها دیالوگ دو جانبه داشته باشند و بحث ها به صورت مناظره‌ای و با طرح دیدگاه های رقیب طرح شود بیشتر می توان به آرمان امام (س) در خصوص حفظ کرامت انسانی پرداخت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.