گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت و گو با جماران؛

اسدالله بادامچیان: حتما در انتخابات ریاست جمهوری حضور گسترده مردم را خواهیم داشت/ هرکس به دنبال سیاه‌نمایی و رقابت‌های اتهام‌آور باشد، مردم نمی‌پسندند/ این دوره هم رقابت به جدال سیاسی برای برنده شدن تبدیل نشود؛ بلکه برای حل مشکلات باشد

اسدالله بادامچیان، دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی، به جماران گفت: با اینکه در انتخابات مجلس 25 میلیون نفر شرکت کردند و از دفعه قبل هم یک مقدار بیشتر آمدند، ولی باز بیگانگان سر این مسأله مشارکت بحث داشتند. بالای 40 درصد مشارکت در هر انتخاباتی یک امر قابل قبول است. حتما این دفعه ملت ما در قبال این حادثه مشارکت بیشتری را در انتخابات خواهد داشت و ان شاء الله رئیس جمهور بعدی بتواند از پشتوانه مردمی بهتر و بیشتری برخوردار شود.

پایگاه خبری جماران: دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی با تأکید بر اینکه مراسم بزرگداشت شهید رئیسی یک موقعیت ویژه در منطقه و جهان برای نظام جمهوری اسلامی ایجاد کرد، گفت: کسانی که می‌خواهند نامزد شوند، افرادی باشند که احساس کنند می‌توانند راه خدمت و خستگی‌ناپذیری را برای ملت و نظام ادامه بدهند. هرکسی نگوید که در این موقعیت خودم را مطرح می‌کنم و واجد شرایط باشد. در تاریخ جمهوری اسلامی هم شاهد بودیم که بعد از شهادت شهید رجایی وضع به گونه‌ای نبود که بخواهند رقابت کنند و در شورای مرکزی حزب جمهوری اسلامی مطرح شد که جهت حفظ قواعد، چهار نفر در کنار مقام معظم رهبری مطرح شوند.

مشروح گفت‌وگوی خبرنگار جماران با اسدالله بادامچیان را در ادامه می‌خوانید:

به افرادی که خودشان را برای نام‌نویسی در انتخابات ریاست جمهوری هشتم تیر ماه آمده می‌کنند چه توصیه‌ای دارید؟

ضمن تسلیت مجدد فقدان شهدای عزیز خدمت، و تشکر و تقدیر از حضور عظیم ملت که از این حادثه تلخ برای جمهوری اسلامی یک فرصت تهیه کردند، طبعا بعد از این مراسم بزرگداشت، احترام و تجلیل که یک موقعیت ویژه در منطقه و جهان برای نظام جمهوری اسلامی ایجاد کرد، انتخابات ریاست جمهوری آینده یک شرایط خاص است.

بعد از این «وحدت عمومی» انتظار می‌رود کسانی که می‌خواهند نامزد شوند یا گروه‌ها و تشکل‌هایی که افرادی را مطرح می‌کنند، «وحدت عمومی» را حفظ کنند و تلخ نکنند عاطفه و احساس جوشان ملت ما را که هفته گذشته در سراسر کشور جلوه ویژه‌ای داشت. یعنی سعی کنند با یک رقابت سالم و احترام به همه ارزش‌ها در صحنه انتخابات حضور پیدا کنند.

کسانی که می‌خواهند نامزد شوند، افرادی باشند که احساس کنند می‌توانند راه خدمت و خستگی‌ناپذیری را برای ملت و نظام ادامه بدهند. هرکسی نگوید که در این موقعیت خودم را مطرح می‌کنم و واجد شرایط باشد. در تاریخ جمهوری اسلامی هم شاهد بودیم که بعد از شهادت شهید رجایی وضع به گونه‌ای نبود که بخواهند رقابت کنند و در شورای مرکزی حزب جمهوری اسلامی مطرح شد که جهت حفظ قواعد، چهار نفر در کنار مقام معظم رهبری مطرح شوند. مثلا مرحوم آقای عسگراولادی به صراحت گفت من به وظیفه و تکلیف آمده‌ام اما رأی من به مقام معظم رهبری است. این دوره هم رقابت به جدال سیاسی برای برنده شدن تبدیل نشود؛ بلکه برای حل مشکلات باشد. توده مردم هم این تیپ افرادی که این کارها را می‌کنند، نمی‌پسندند.

مسأله بعدی حضور و مشارکت گسترده مردم است. با اینکه در انتخابات مجلس 25 میلیون نفر شرکت کردند و از دفعه قبل هم یک مقدار بیشتر آمدند، ولی باز بیگانگان سر این مسأله مشارکت بحث داشتند. بالای 40 درصد مشارکت در هر انتخاباتی یک امر قابل قبول است. حتما این دفعه ملت ما در قبال این حادثه مشارکت بیشتری را در انتخابات خواهد داشت و ان شاء الله رئیس جمهور بعدی بتواند از پشتوانه مردمی بهتر و بیشتری برخوردار شود.

بخش دوم هم این است که در انتخابات ریاست جمهوری باید کارها سرعت بیشتری پیدا کند؛ برای اینکه فرصت کم است.

 

به دلیل اینکه چند نفر از اصولگرایان تا کنون مطرح شده‌اند، به نظر شما کاندیدای مورد حمایت اصولگرایان چه کسی است؟ حزب مؤتلفه اسلامی از چه کسی حمایت می‌کند؟

اجازه بدهید به وقت ثبت‌نام برسیم. طبیعتا ما هم در مؤتلفه اسلامی در حال بررسی وظایف و تکالیف خودمان هستیم. ببینیم چه کسانی ثبت‌نام می‌کنند و آن موقع اظهارنظر خواهیم داشت. بعد از ثبت‌نام‌ها پخته‌تر می‌توانیم اظهارنظر کنیم و الآن در حد گمانه‌زنی است و من فکر می‌کنم که خیلی گمانه‌زنی نداشته باشیم.

 

توصیه شما به اصولگرایان ثبت‌نام حداکثری در انتخابات است و یا سعی دارید که روی یک نفر اجماع داشته باشید؟

اختیار با خودشان است و من نمی‌توانم برای آنها تعیین تکلیف کنم. آنچه از فضای سیاسی کشور می‌بینم این است که مردم می‌خواهند این وحدت را حفظ کنند. بنابراین در این زمینه خیلی هم مشکل نداریم و می‌بینید که الحمدلله حضور عظیم مردم یک حضور هوشمندانه، قوی و مؤثر است و همه هم هستند.

هرکس از این به بعد دنبال سیاه‌نمایی و رقابت‌های اتهام‌آور باشد، مردم نمی‌پسندند. طبعا هیچ کسی معصوم پانزدهم نیست و بالأخره هرکسی یک خطا یا اشتباهی دارد. باید نگاه کنیم که غلبه با چیست؛ اگر غلبه با جنبه خدمت، زحمت و اعتقاد به نظام و کشور باشد، مورد تأیید است و در غیر این صورت نمی‌توان تأیید کرد. همین روزها هم می‌بینید که بعضی‌ها به جای اینکه مرهم بگذارند، نمک می‌پاشیدند؛ بعد هم می‌گوییم چرا نمک می‌پاشی؟ می‌گوید می‌خواهم ضدعفونی کنم؛ نمک نپاش.

می‌توانند خیلی متین و محترمانه حرف‌هایشان را بزنند. مثلا آیا کسانی که می‌خواهند انتخابات برگزار کنند و شورای ریاست جمهوری می‌توانند نامزد باشند؟ این یک سؤال است و پرسیدن آن هم اشکالی ندارد. اما یک موقع این را به دعوا و چالش تبدیل می‌کنیم.

 

به نظر شما شخصیت‌ها و جناح‌های سیاسی و همچنین مردم برای پر شور کردن انتخابات هشتم تیر ماه چه اقداماتی باید انجام بدهند؟

حضور گسترده مردم و ابراز احساسات آنها در حادثه برای رئیس جمهور شهید کاملا نشان داد که ملت ما حاضر در صحنه و شگفتی‌آفرین است؛ انصافا هفته گذشته عجیب بود. از این منظر حتما انتخابات ریاست جمهوری آینده هم حضور گسترده مردم را خواهیم داشت. امیدواریم در یک تبادل نظر و نگاه انتخاب ما به یک فرد صالح یا اصلح برسد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.