حبیبی: یک حزب اگر پیروز هم شود به تنهایی نمی تواند کشور را اداره کند/ الآن برنامه ها رقابت نمی کنند، سخنرانی ها رقابت می کنند/ اینکه سرنوشت انتخابات 10 روز آخر مشخص شود علامت خوبی نیست/ میرسلیم: در کشور «آمار درمانی» باب شده است/ نبود نقد سازنده منجر به رشد خود کامگی می شود/ بادامچیان: یک حزب نیم قرنی بی حساب و کتاب به میدان نمی آید/ گفت و گوی ملی، همفکری ملی و مدارای ملی را قبول داریم

بیستمین سالگرد انتشار هفته نامه شهدای مؤتلفه اسلامی «شما» ارگان حزب مؤتلفه اسلامی در نشستی با حضور جمعی از مدیران مسئول رسانه ها و دبیرکل، قائم مقام و رییس شورای مرکزی این حزب بعد از ظهر شنبه (7 اسفند 95) گرامی داشته شد.

به گزارش خبرنگار جماران محمدنبی حبیبی در این مراسم با تأکید بر اینکه حزب باید برای اداره کلیه شئون جامعه برنامه داشته باشد، گفت: طبیعی است که وقتی می گوییم برنامه منظور ما کلی گویی های برنامه ای نیست. برای هر شأنی که حزب می گوید برنامه دارد، باید کار کارشناسی انجام شود و کارشناسان نظر دهند.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به «بانک اطلاعات مدیران» که پیش از این از آن صحبت کرده بود، تصریح کرد: بانک اطلاعاتی ما بدون تنگ نظری و انحصارطلبی به دنبال نیروهای درخور است و سعی کردیم از داخل و خارج مؤتلفه مدیرانی که به درد کارهای مختلف کشور می خورند را پیدا کنیم. چون یک حزب اگر پیروز هم شود به تنهایی نمی تواند کشور را اداره کند چون بنابر این است که شایستگان مسئولیت بگیرند ولی طبیعی است که باید همفکر ما باشد.

وی با بیان اینکه یک ایراد کلی به رقابت های انتخاباتی وارد است، افزود: الآن برنامه ها و مدیران رقابت نمی کنند و سخنرانی ها رقابت می کنند؛ الفاظ به میدان می آیند و بعضا هیجان ایجاد می کنند و به نظر نظر من بدی رفتارهای پوپولیستی همین است. در رفتارهای پوپولیستی گاهی وقت ها می بینیم دروغ و کارهای نشدنی که وعده می دهند متأسفانه مورد باور عده ای از مردم قرار می گیرد. ما متقدیم احزاب می توانند رقابت ها را به برنامه ای تبدیل کنند.

حبیبی با تأکید بر اینک لازمه تحقق جمهوریت تعدد احزاب است، ادامه داد: وعده های بی خود ندهید و با تعهد وارد رقابت شوید و آن وقت حزب پاسخگو است و برای ماندن خودش مجبور است به وعده هایی که داده عمل کند. اینکه سرنوشت انتخابات 10 روز آخر مشخص شود علامت خوبی نیست.

وی اظهار داشت: ما با آمادگی نسبی در این موارد گفتیم که می خواهیم نامزد داشته باشیم. با بررسی هایی که به عمل آمد اوایل آذر ماه در شورای مرکزی مهندس میرسلیم انتخاب شد و سعه صدری که یک رئیس جمهور لازم دارد را در ایشان می بینیم.

سید مصطفی میرسلیم نیز در این مراسم با اشاره به ضرورت اخلاق حرفه ای در کار مطبوعاتی گفت: در صحنه اطلاع رسانی گاهی نان خود را در این می بینیم که نصف حق را بگوییم و یا بخشی از حقیقت را بزرگ و بخش دیگر را کوچک کنیم. بعضی ها اصلا دنبال گفتن حق نیستند و هرچه خودشان می خواهند می گویند که بعضا با حق در تضاد است.

وی تأکید کرد: ما گرفتار یک فضای بیمار آگاهی رسانی در جامعه هستیم. نشریات غیر از آگاهی رسانی صادقانه باید بتوانند تحلیل مسئولانه نیز ارائه دهند و در این کار مسئولیت خود را فراموش نکنند و اگر متوجه شدند در تحلیلشان اشتباه کرده اند خجالت نکشند از اینکه فردا اصلاح کنند. نمی خواهم بگویم از تحلیل مسئولانه محرومیم ولی موارد متعدد پیدا می شود که تحلیل کاسب کارانه است و نه مسئولانه.

کاندیدای حزب مؤتلفه اسلامی برای انتخابات ریاست جمهوری آینده در پاسخ به سؤالی با رد سرد بودن فضای انتخاباتی کشور برای این انتخابات، تصریح کرد: عده ای به ما می گویند که خیلی زود تنور انتخابات را گرم کردید پس این موضوع محل مناقشه است.

وی با بیان اینکه نبود نقد سازنده منجر به رشد خود کامگی می شود، افزود: یک چیزی در کشور باب شده که من به عنوان «آمار درمانی» و حتی «آمار دست آویزی» به آن می دهم. اطلاعات در این کشور مقدس است و قانون دسترسی آزاد به اطلاعات برای اصلاح این امر بود. چرا اطلاعات و آمار ابزار تحمیق قرار می گیرد؟

میرسلیم گفت: من اواخر دهه هفتاد به آقای خاتمی تبریک گفتم که جرأت کرده بود آلودگی هوا را علنی کند. ما باید نقد دولت خودمان یعنی دولت سازندگی را بکنم که آنجا این مسأله خریدار نداشت. یک روز آقای منافی گزارشی از آلودگی ارائه داد و من از او دفاع کردم و بقیه وزیران گفتند که اگر شما بخواهید مسأله آلودگی هوا را مطرح کنید سازندگی تضعیف می شود. آنها اصالت را به سازندگی می دادند به همین دلیل مسائل محیط زیست در حاشیه قرار می گرفت و آقای خاتمی آن را از حاشیه به متن آورد و حساسیت به وجود آمد و من به آقای خاتمی نامه نوشتم که شما کار خوبی کردید و الآن حساسیت مردم بر انگیخته شد. این مسأله فنی است و با سخنرانی درست نمی شود و 10 سال کار فنی نیاز دارد در حالی که این کار را نکردیم و به سخنرانی اکتفا کردیم.

وی اظهار داشت: من به آقای روحانی نامه نوشتم که چون می خواهم اعتماد مردم به این نظام بشتر شود می خواهم که شما موفق شوید. حزب مؤتلفه اسلامی با بعد از پیروزی دکتر روحانی در انتخابات و قبل از استقرار ایشان در محل ریاست جمهوری اولین دیدار سیاسی را در مرکز تحقیقات استراتژیک با ایشان داشت، چون معتقدیم پس از هر انتخاباتی نظام باید پیروز شود.

اسدالله بادامچیان نیز در بخش دیگری از این نشست گفت: نشریه و حزب کهن می شود ولی مهم این است که کهنه نشود. رهبر معظم انقلاب همه حتی مخالفین را به شرکت در انتخابات دعوت کردند در حالی که هیچ جای دنیا سیاسیون نمی گویند اگر من را قبول نداری می توانی رأی بدهی؛ این مبنای مردم سالاری دینی است.

قائم مقام حزب مؤتلفه اسلامی تأکید کرد: تمام تلاش ما در این سال ها این است که همه بتوانند آزادانه حرف خود را بزنند. ما گفت و گوی ملی، همکاری ملی، همفکری ملی، مدارای ملی، چاره اندیشی ملی و همه اینها را قبول داریم. مسأله تبدیل بد اخلاقی به خوش اخلاقی مسأله زیبایی است که همه باید به آن کمک کنند. گفت و گوی ملی نیاز به یک تحول دارد که بر اساس کار یکپارچه صورت می گیرد.

وی در مورد احتمال انصراف کاندیدای حزب مؤتلفه اسلامی از حضور در انتخابات ریاست جمهوری نیز بیان کرد: یک حزب نیم قرنی بی حساب و کتاب به میدان نمی آید. تا بعد از مناظره حضور داریم و پس از آن نگاه می کنیم و اگر کاندیدای اصلح تر بود نمی گوییم ما حزبی با نیم قرن سابقه هستیم؛ با توجه به شاخص ها چانه می زنیم که البته امیدواریم کاندیدای ما مورد نظر اتحاد اصولگرایان قرار گیرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.