حزب توسعه ملی ایران اسلامی در بیانیه ای اعلام کرد: انتشار راهبرد انتخاباتی جبهه اصلاحات در قبال انتخابات مجلس شورای اسلامی و انتخابات مجلس خبرگان در سال ۱۴۰۲ ابتکاری بی سابقه و در عین حال تحسین برانگیز در عرف فعالیت احزاب و تشکلهای سیاسی کشور محسوب میشود. این اقدام در صورتی که مبنای عمل دیگر احزاب و ائتلاف های حزبی قرار گیرد، کمک شایانی به شفافیت عرصه سیاسی کشور خواهد کرد و به جامعه این فرصت را خواهد داد با اشراف بیشتری به ارزیابی و قضاوت در باره عملکرد احزاب بپردازند.

به گزارش جماران؛ حزب توسعه ملی در بیانیه ای انتشار راهبرد انتخاباتی جبهه اصلاحات در قبال انتخابات مجلس شورای اسلامی و انتخابات مجلس خبرگان در سال ۱۴۰۲ را ابتکاری بی سابقه و در عین حال تحسین برانگیز دانست.

طبق گزارش کمیته اطلاع رسانی حزب توسعه ملی ایران اسلامی متن این بیانیه به شرح زیر است.

انتشار راهبرد انتخاباتی جبهه اصلاحات در قبال انتخابات مجلس شورای اسلامی و انتخابات مجلس خبرگان در سال ۱۴۰۲ ابتکاری بی سابقه و در عین حال تحسین برانگیز در عرف فعالیت احزاب و تشکلهای سیاسی کشور محسوب میشود. این اقدام در صورتی که مبنای عمل دیگر احزاب و ائتلاف های حزبی قرار گیرد، کمک شایانی به شفافیت عرصه سیاسی کشور خواهد کرد و به جامعه این فرصت را خواهد داد با اشراف بیشتری به ارزیابی و قضاوت در باره عملکرد احزاب بپردازند. 

محتوای خردمندانه، منطقی و معتدل این سند حکایت از آن دارد که جبهه فراتر از شیوه های مردم انگیزمرسوم در دو بخش نیروهای طرفدار نا جمهوریت و نیروهای برانداز، به مقوله فعالیت حزبی نگاهی مدرن و توسعه یافته دارد و می کوشد از میانه این دو راهی به سوی گفتمانی کارآمد و کم هزینه برای نجات کشور بگشاید، آن گونه که اعتماد جامعه را برانگیخته به آینده امیدوار سازد. 

جبهه اصلاحات در این راهبرد ضمن تأکید بر اصل انتخابات به مثابه امری که در کانون پروژه مشی اصلاح طلبانه قرار دارد و نمی تواند از برنامه اصلاح طلبان حذف شود، اعلام داشته است، به عنوان یک نیروی سیاسی مسؤل در قبال مصالح و منافع کشور وظیفه خود می داند به رغم پرهیز از شرکت در انتخابات بی معنا و غیر منصفانه در احیای نهاد انتخابات بکوشد و از امکانات معقول سیاسی و اجتماعی برای قانع کردن یا وادار ساختن حاکمیت به برگزاری انتخاباتی منصفانه، رقابتی و مؤثر در نحوه اداره کشور بهره گیرد. 

حزب توسعه ملی ایران اسلامی، ضمن تبریک به جهبه اصلاحات به خاطر تدوین و انتشار راهبرد انتخاباتی جبهه، اعلام می دارد، در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری مورخ ۱۱ اسفند آینده مواضع انتخاباتی خود را براساس راهبرد و مواضع انتخاباتی جبهه سامان خواهد داد 

حزب توسعه ملی ایران اسلامی

  ۱۶ بهمن ۱۴۰۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.